اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 19 خرداد 1391 / کد مطلب: 2671 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار :


داشتن جامعه سالم در گرو پیاده كردن كامل اندیشه اسلامی است


داشتن جامعه سالم در گرو پیاده كردن كامل اندیشه اسلامی است  امام جمعه سبزوار گفت: امروز اگر می خواهیم جامعه سالم داشته باشیم باید اندیشه اسلامی را به طور كامل در جامعه پیاده كنیم.
  
 
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین 'غلامحسین ابراهیمی'در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان این مطلب را با اشاره به سالروز صدور فرمان معمار انقلاب مبنی بر تشكیل ستاد انقلاب فرهنگی بیان كرد .

وی افزود: منظور نظر از انقلاب دگرگونی است و ما تا خود را عوض نكنیم نمی توانیم جامعه را تغییر دهیم و این تغییر بایستی از مسوولان آغاز شود.

وی ادامه داد: رسالت مهم پیاده سازی اندیشه كامل اسلامی در جامعه در مرحله نخست بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی و پس از آن برعهده قوای سه گانه و حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام ابراهیمی بیان كرد: قوای سه گانه باید سالم باشند تا بتوانند جامعه ای سالم بسازند و حوزه های علمیه نیز باید در ابعاد مختلف تحول بیشتری یابند.

وی نقش مهم خانواده ها در تربیت افراد جامعه را مهم برشمرد و گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه ها به تنهایی نمی توانند انسان بسازند و تلاش در این حوزه باید ابتدا از خانواده آغاز شود.

خطیب جمعه سبزوار در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: یكی از شاهكارهای مهم امام خمینی (ره) این بود كه نشان داد اسلام سیاسی همان اسلام معنوی است و فرهنگ غلط موجود در این حوزه را شكست .

وی با اشاره به تبلیغات برخی مبنی بر دخالت نكردن روحانیون در سیاست، افزود: از دید اسلام سیاسی كاری بد است و یك روحانی اگر سیاست نداند این نقص است.

وی ادامه داد: ائمه سیاستمدارترین انسان ها در روی زمین بودند كه البته سیاست آنها توام با تقوا و معنویت بود.

وی همچنین با اظهار اینكه از دید امام راحل (ره) دانشگاه از اهم اموراست، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری دانشگاه اسلامی دانشگاهی است كه علم در آن ارزش حقیقی بوده و روش ها و روابط در آن اسلامی باشد.

امام جمعه سبزوار ضمن تاكید بر حفظ وحدت در كشور گفت: امروز دشمنی استكبار جهانی با شخص نیست بلكه آنها در مخالفت با قرآن ، پیامبر و مكتب اهل بیت (ع) و ارزش های اسلامی دست به دست هم داده اند .

وی ادامه داد: زمانی می توانیم این ارزش ها را حفظ كنیم كه با وحدت اسلامی در خط ولایت و رهبری حركت كنیم.

امام جمعه سبزوار در ابتدای سخنانش نیز اظهار داشت: متاسفانه كم كم در جامعه شاهد هستیم ارزش های اسلامی مرتب زیر سووال می رود.

وی با گلایه از بدحجابی برخی بانوان و استفاده بعضی از لباس های غربی ، اجرای اصل هشتم قانون اساسی در رابطه با امر به معروف و نهی از منكر را برای چندمین بار مورد تاكید قرار داد.

وی گفت: انبیا و ائمه اطهار (ع) پس از مساله دعوت به توحید ، همه در راه امر به معروف و نهی از منكر شهید شده اند.

وی با اشاره به رویه تعیین مهریه های سنگین بین برخی خانواده ها گفت: از دید اسلام بركت یك و مرد زن مسلمان در سبك بودن مهریه است كه متاسفانه ما بعكس این مطلب عمل می كنیم و نتیجه آن افزایش طلاق های توافقی می شود.

وی با اشاره به پایان مراسم معنوی اعتكاف ، تقوا و برطرف شدن بیماری های آشكار و پنهان جامعه را از نتایج اعتكاف واقعی برشمرد و گفت: سفارش موكد به تقوا در قرآن كریم و نهج البلاغه و همچنین تاكید بر آن در نماز جمعه برای رسیدن به خودسازی و مراقبت از نفس ، اعمال و رفتار و اعضا و جوارح است.

وی گفت: زیباترین و ارزشمند ترین لباس برای جامعه اسلامی لباس تقوا و عدالت است و از نشانه های انسان متقی این است كه در مسوولیت های فردی و اجتماعی به نحو احسن به وظیفه خود عمل می كند.

وی به هزینه های داده شده برای انقلاب اسلامی و نظام از جمله شهادت بزرگان هم اشاره كرد و گفت: بایستی این هزینه ها درست حفظ شود و اجازه از بین رفتن ارزش های انقلاب را ندهیم .

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.