اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 18 خرداد 1391 / کد مطلب: 2667 / نظرات: 1


نمایشگاه ترجمه تصویری سوره واقعه به سبك نقاشی رنگ روغن در سبزوار برپا شد


نمایشگاه ترجمه تصویری سوره واقعه به سبك نقاشی رنگ روغن در سبزوار برپا شد  طرح كشوری نمایشگاه ترجمه تصویری از سوره مباركه واقعه در سبك نقاشی رنگ روغن در نگارخانه اسرار خانه فرهنگ دانشجوی سبزوار گشایش یافت.
  
 
به گزارش ايرنا،رییس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی سبزوار  گفت: در این نمایشگاه 32 اثر از سه هنرمند خراسانی در سبك نقاشی رنگ روغن به نمایش گذاشته شده كه ترجمه سوره مباركه واقعه را به صورتی جذاب به تصویركشیده است.

' مجید عسكری' افزود: نحوه ارائه این آثار می تواند موجب جذب همه مخاطبان در همه سنین بویژه علاقمندان قرآن كریم و هنرهای قرآنی شود.

وی با بیان اینكه دبیر این نمایشگاه ' غلامعلی دمساز' با 30 سال سابقه هنری عضو نوقلمان ایران است، افزود: در حاشیه این نمایشگاه كتاب قصه های قرآن به قلم وی وهمچنین تابلوهای معرق آیات قرآن عرضه شده و تمامی تابلوها برای بازدید كنندگان مورد تجزیه وتحلیل قرار می گیرد.

عسكری اظهار داشت: طرح كشوری نمایشگاه ترجمه تصویری سوره مباركه واقعه زیر نظر وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و با حمایت مركز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی كشور ، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار و دیگر نهادها برپا شده است.

وی به اعجاز قرآن كریم و اهمیت سوره واقعه اشاره كرد و گفت: معجزه جاویدان پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) با بیانی گویا و زیبا راه سعادت انسان را ترسیم می كند و روشنی بخش ذهن و روان حق جویان است.

وی فضایل بسیار سوره مباركه واقعه و تأكید پیشوایان دین بر یادگیری و مداومت قرائت این سوره را حاكی از جایگاه ویژه این سوره مباركه دانست و گفت: بنا بر فرموده رسول گرامی اسلام ، هر فردی این سوره را قرائت كند از غافلان نیست.

وی در خصوص روایت تصویری آیات قرآن كریم گفت : ارائه مفاهیم قرآن كریم در قالب های هنری كار بسیار ارزشمندی است كه تأثیر در مخاطب را دو چندان می كند.

این نمایشگاه تا 24 خرداد در محل نگارخانه اسرار خانه فرهنگ دانشجو پذیرای علاقمندان و هنردوستان است .

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.