اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 17 خرداد 1391 / کد مطلب: 2664 / نظرات: 0


رئیس اداره ارشاد سبزوار/مسجد مقدس‌ترین فضای رشد فضائل معنوی و اخلاقی است


 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: مسجد مقدس‌ترین و ناب‌ترین فضای رشد فضائل معنوی و اخلاقی و دینی است که تمام رویدادهای مهم و معنوی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس از آن شکل گرفته است.
به گزارش  فارس، مجید عسکری در مراسم افتتاح کانون فرهنگی و هنری شهدای برگو شهرستان سبزوار اظهار کرد: پایگاه هدایت‌های معنوی، مبارزاتی، سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی تمام ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین مساجد بوده است.
وی وجود تشکیلات منسجم که بتواند مسائل دینی را در قالب فرهنگی و هنری در قلب و اندیشه و روح و جسم فرزندان انقلاب اسلامی جاری سازد را از ضروریات هر مسجد عنوان کرد و رسالت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را مقدس برشمرد.
عسکری ضمن خوشنودی از افتتاح کانون فرهنگی و هنری روستای برگو که مزین به نام شهداست حضور حدود 40 نفر از اهالی این روستای کم جمعیت در دفاع مقدس و وجود 4 شهید و 4 جانباز ر ا نشانه وفاداری به آرمان‌های نظام مقدس اسلامی و ولایت‌فقیه دانست و این روستا را یکی از بافرهنگ‌ترین روستاهای شهرستان و دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی معرفی کرد و نمونه‌های بارز آن را وجود هنرمندان برجسته و افراد فعال فرهنگی در سطح شهرستان عنوان کرد.
عسکری روستای برگو را جز نخستین روستاهایی دانست که در سطح شهرستان دارای سایت اینترنتی شده است.
وی با تشکر از طراحان و نویسندگان این سایت افزود: این وبلاگ به خوبی جای خود را بین عموم مردم و مسئولان باز کرده و اکنون در هر جای دنیا که بخواهند روستای برگو را بشناسند به راحتی می‌توانند با درج نام برگو در اینترنت به آن دست یابند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در ادامه با اشاره به موفقیت یکی از هنرمندان روستا که سبب افتخار شهرستان سبزوار شده است به جشنواره رضوی اشاره کرد که در آن جشنواره خانم عباسی شاعر روستای برگو موفق شد با شعر بسیار زیبای خود در وصف امام رضا (ع) سالن همایش را به وجد آورده به طوریکه جمعیت حاضر در سالن پس از پایان شعر دقایقی این هنرمند را ایستاده تشویق کردند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.