اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 20 مرداد 1390 / کد مطلب: 266 / نظرات: 0

با حضور مسئولان سبزوار و داورزن :


مراسم كلنگ زني خانه عالم روستاي مهر داورزن انجام شد


مراسم كلنگ زني خانه عالم روستاي مهر داورزن انجام شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سبزوار گفت : محل استقرار و منزل مسکونی یکی از دغدغه های حضور روحانیون در روستاها می باشد .
حجت الاسلام و المسلمین فاطمیان در مراسم کلنگ زنی خانه عالم روستای مهر با بیان این مطلب افزود : نبود خانه عالم در بعضی روستا ها باعث عدم رغبت آنان برای حضور و تبلیغ شده است .
وی با اشاره به مشکلات موجود در زندگی های امروزه گفت : کسانی که برای تبلیغ از شهرهای بزرگ به روستاها هجرت می کنند باید از امکانات ابتدایی زندگی نیز برخوردار شوند.
وی با اشاره به بیش از 20 روحانی مستقر در سطح روستاهای شهرستان سبزوار تصریح کرد : از این تعداد 7 نفر آنان  در روستاهای  مهر ، صدخرو ، مزینان ، کلاته مزینان، چشام ، مقیسه و باشتین از توابع بخش داورزن  حضور دارند.
وی در ادامه به همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و دهیاری ها در ساخت خانه عالم در روستاها اشاره و ادامه داد:   سازمان تبلیغات اسلامی  مبلغ 30 میلیون ریال و دهیاری با همکاری بخشداری نیز مبلغ 50 میلیون ریال و در مجموع 80 میلیون ریال به امر ساخت خانه عالم در روستاها اختصاص می دهد .
وی همچنین اختصاص زکات جمع آوری شده در روستا را به اجرای این طرح خاطر نشان شد و گفت :در صورت جمع آوری ذکات و تحویل آن به کمیته امداد دو برابر آن برای پروژه های عمرانی و آبادانی عمومی روستا اختصاص خواهد یافت .
امام جمعه بخش داورزن نیز با اشاره به اهدا زمین برای ساخت خانه عالم گفت : دستور صریح قران نیز برای استفاده از زمین برای آبادانی و پیشرفت بسیار مورد تاکید قرار گرفته است .
حجت الاسلام و المسلمین محمود مداحی حضور علمای دینی در جمع مردم را نشانه آبادانی وپیشرفت دانست و گفت : علمای دینی منشاء خیر و برکت خواهند شد .
شایان ذکر است زمینی به مساحت 200 متر مربع و ارزش تقریبی 200 میلیون ریال توسط حاج رمضانعلی مهری برای ساخت خانه عالم این روستا اهدا شد .
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا درویشی نیز به عنوان روحانی مستقر این روستا معرفی گردید . 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.