اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 17 خرداد 1391 / کد مطلب: 2652 / نظرات: 0

رئیس حوزه قضایی داورزن :


افزایش صدور مجوزهای حمل سلاح شکاری یکی از عاملهای مهم در افزایش بی رویه شکار آهوان شده است .


افزایش صدور مجوزهای حمل سلاح شکاری یکی از عاملهای مهم در افزایش بی رویه شکار آهوان شده است رئیس حوزه قضایی داورزن  با تایید روند شکار  گونه های وحشی حیات وحش در داورزن گفت : متاسفانه افزایش صدور مجوزهای حمل سلاح شکاری یکی از عاملهای مهم در افزایش بی رویه شکار این حیوانات شده است .

قاضی جعفر صابری در ادامه با اشاره بازنگری در جرائم شکارچیان تصریح کرد: برخورد شدیدتر با ناامن کنندگان حیات وحش می تواند راهکار موقتی در این زمینه باشد.

وی در عین حال تحقیق در مورد   درخواست کنندگان مجوز حمل سلاح از سوی مسئولان ذیربط را خاطر نشان شد و تصریح کرد: برپایی کلاسهای توجیهی برای این افراد و نشان دادن وضعیت بحرانی طبیعت و حیات وحش می تواند راهکاری مناسب برای فرهنگ سازی و استفاده صحیح از سلاح باشد.

این مسئول به تلاش شبانه روی محیط بانان  محیط زیست اشاره کردو گفت : به رغم تلاش فراوان این عزیزان وجود برخی مشکلات از جمله نبود امکانات متناسب با وضعیت موجود مانعی مهم برای برخورد جدی با شکارچیان غیر مجاز است .

رئیس دادگاه عمومی بخش داورزن در ادامه با اشاره به 6 مورد برخورد قانونی با شکارچیان تصریح کرد:  حفاظت از محیط زیست یک تعهد ملی است و وظیفه همگانی است و باید  کسانی که به هیچ دلیلی اقدام به شکار غیر مجاز می کنند  را نسبت به کارشان توجیه کرد.

قاضی صابری وضعیت حیات وحش در کشور را نگران کننده توصیف کرد و گفت : متاسفانه حیات وحش دارای وضعیت شکننده ای شده است و ادارات مرتبط در جهت کاهش صید و شکار و پیشگیری از آن باید نسبت به صدور مجوزهای لازم برای حمل سلاح تلاش و تدابیر کافی اتخاذ نمایند.

وی در ادامه به صدور حکم برای یکی از شکارچیان اشاره کرد و گفت: بنا به شکایت اداره محیط زیست سبزوار و شواهد وقرائن موجود و کشف یک قبضه اسلحه به همراه 20 عددفشنگ  از یکی از شکارچیان غیر مجاز  به حکم قانون وی متحمل پرداخت 18 میلیون ریال جزای نقدی و  لغو مجوز شکار و پرورانه حمل سلاح  و محکومیت از حمل سلاح به مدت 10 سال  گردید.

وی در عین حال احکام تنبیهی شدیدتر را برای عاملان این گونه اقدامات  خواستار شد و تصریح کرد: از این به  بعد برای شکارچیان غیر مجاز حبس نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت .

شهرستان سبزوار با برخورداری از موقعیت خاص جغرافیایی و اقلیمی خود که در برگیرنده اکو سیستم های کوهستانی و کویری است از تنوع جانوری و گیاهی ارزشمندی برخوردار است.

این شهرستان با 14 هزار و 245 كيلومتر مربع  مساحت در غرب استان خراسان رضوی قرار گرفته و  حدود 12 درصد مساحت این خراسان رضوی را در بر دارد .

شهرستان سبزوار دارای دو منطقه حفاظت شده شامل پناهگاه حیات وحش شیراحمد با مساحت 22 هزار و 800 هکتار ومنطقه پروند با حدود 17 هزار هکتار وسعت و نیز  دو منطقه شکار ممنوع با مجموع مساحت بیش از 90 هزار هکتار است.
منبع :اخبار داورزن





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.