اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 16 خرداد 1391 / کد مطلب: 2646 / نظرات: 0

رییس اداره حفاظت محیط زیست :


مناطق ریوند و كمر قلعه سبزوار به عنوان مناطق شكار ممنوع اعلام شدند


مناطق ریوند و كمر قلعه سبزوار به عنوان مناطق شكار ممنوع اعلام شدند  رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار خبر داد: مناطق ریوند و كمر قلعه این شهرستان ، بطور رسمی ، به عنوان مناطق شكار ممنوع اعلام شدند . 
   
'علی خانی'  در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ارتفاعات غرب سبزوار به عنوان 'منطقه شكار ممنوع ریوند' و ارتفاعات جنوب روداب این شهرستان به عنوان 'منطقه شكار ممنوع كمرقلعه' به فهرست مناطق شكار ممنوع استان خراسان رضوی به صورت رسمی اضافه شدند.

وی با بیان اینكه ارتفاعات غرب سبزوار از نظر ما مهمترین عرصه های طبیعی در حوزه این شهرستان محسوب می شود، افزود: این منطقه با وجود ارتفاعات خوب، گونه های گیاهی شاخص و وجود گونه های جانوری متنوع ، از غنی ترین اكو سیستم های موجود در حوزه سبزوار است.

خانی اظهار داشت: رشته كوه های واقع در این منطقه علاوه بر گونه های ارزشمند درختی و درختچه ای مانند ارس ،زرشك،بید ،بنه ،گز ،بادام ،شیر خشت ، نسترن وحشی و غیره زیست گاه گونه های جانوری متنوع از قبیل قوچ و میش ،پلنگ ،كل و بز ،كفتار ،گرگ ،آهو ،كبك،تیهو، هوبره و انواع پرندگان شكاری نیز می باشد .

وی با اشاره به معادن این منطقه و شدت تخریب زیستگاه ها ، مراتع و جنگل ها در آن اظهار داشت: جاری شدن قوانین محیط زیست در منطقه ریوند به منظور كاهش روند تخریب زیستگاه ها در این منطقه نیاز بود .

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار اضافه كرد: منطقه كمر قلعه واقع در جنوب روداب سبزوار كه رودخانه روداب در هسته مركزی آن واقع شده نیز محل زیست گونه های متنوعی از جانوران از جمله قوچ و میش ، كل و بز و پلنگ و همچنین آهوان در دشت های آن ، پرندگان آبزی و غیر آبزی ، انواعی از پرندگان شكاری ، انوع گربه سانان و ... است.

وی وسعت این دو منطقه شكار ممنوع را در مجموع حدود 90 هزار هكتار ذكر كرد و گفت: همچنین شهرستان سبزوار دارای دو منطقه حفاظت شده شامل پناهگاه حیات وحش شیراحمد با مساحت 22 هزار و 800 هكتار ومنطقه پروند با حدود 17 هزار هكتار وسعت نیز هست.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.