اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 20 مرداد 1390 / کد مطلب: 264 / نظرات: 0

يك پزشك متخصص تغذيه :


حذف وعده سحري سلامتي روزه دار را تهديد مي كند


حذف وعده سحري سلامتي روزه دار را تهديد مي كند  عضو مركز تحقيقات بيوشيمي و تغذيه دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: صرف وعده سحري براي روزه داران ضروري است و حذف آن سلامتي انسان را به مخاطره مي اندازد. 
  دكتر محمد صفريان روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: برخي از روزه داران بدلايلي مانند كاهش وزن اقدام به حذف وعده سحري در ايام ماه مبارك رمضان مي كنند در حالي كه اين اقدام بروز عوارض جدي بر متابوليسم بدن را در پي دارد.
وي ايجاد ختلال در متابوليسم بدن، كاهش شديد قند خون و عوارض دستگاه گوارشي را از جمله تبعات حذف وعده سحري بر روي سلامتي انسان عنوان كرد.
دكتر صفريان با اشاره به تاثير روزه بر روي وزن افراد، گفت: به طور كلي روزه گرفتن باعث كاهش وزن نمي‌شود و بعضا افراد به دليل كاهش فعاليت روزانه، مصرف بيشتر مواد غذايي و شيريني دچار اضافه وزن مي شوند.
عضو مركز تحقيقات بيوشيمي و تغذيه دانشگاه علوم پزشكي مشهد افزود: در صورتي كه افراد خواهان كاهش وزن هستند بايد ميزان غذاي مصرفي خود را به ميزان 10 تا 15 درصد كاهش دهند.
وي در ادامه خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه ماه مبارك رمضان در روزهاي گرم سال قرار گرفته و فاصله بين سحر تا افطار حدود 16 ساعت است به روزه داران توصيه مي شود از مايعات فراوان به ويژه آب حداقل دو ليتر در فاصله افطار تا سحر استفاده كنند.
وي اظهار داشت: بهتر است روزه داران در زمان سحر از مواد غذايي حاوي مواد پروتئيني، كربوهيدرات ها، قندهاي طبيعي همچون شير و خرما ، برنج هاي مخلوط و گوشت مرغ استفاده كنند. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.