اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 12 خرداد 1391 / کد مطلب: 2628 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار:


معمار انقلاب اسلامی ایران به اسلام و مسلمین عظمت داد


معمار انقلاب اسلامی ایران به اسلام و مسلمین عظمت داد  امام جمعه سبزوار با تسلیت ایام ارتحال بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی و 15 خرداد گفت: معمار انقلاب اسلامی ایران به اسلام و مسلمین عظمت داد .
  
 
به گزارش سبزوار پيام به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین ' غلامحسین ابراهیمی' در خطبه های این هفته نماز جمعه سبزوار افزود: امام خمینی (ره) به عنوان یك الگو ،بلكه بالاتر از آن به عنوان رهبر بزرگی است كه حتی در زمان حاضر كه جسم ایشان در میان ما نیست، فكر و درس های او در میان ماست.

وی از تمسك به اسلام ناب محمدی و اتحاد بین مسوولان و مردم به عنوان دو نكته درخشان در وصیتنامه امام (ره) یاد كرد و اظهار داشت: اگر می خواهیم به امام ، شهدا و ایثارگران و جانبازان احترام بگذاریم باید اختلافات را از بین ببریم.

وی با تاكید بر تبیین شفاف مواضع امام افزود: وصیتنامه سیاسی الهی امام خمینی (ره) به ویژه برای مسوولان ، منشور انقلاب است.

وی به بخشی از نگرانی ها و دغدغه های معمار انقلاب در وصیتنامه ایشان اشاره كرد و گفت: در یكی از وصایای ایشان آمده 'من در میان شما باشم یا نباشم نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد و نگذارید پیشكسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی خود به فراموشی سپرده شوند'.

وی همچنین با اشاره به وصیت دیگری از امام راحل (ره) مبنی بر حركت به سوی خود شناسی ، عمل به این مهم را موجب رفع مشكلات برشمرد و افزود: همچنین ایشان به تلاش برای خودكفایی سفارش كرده اند.

وی با بیان اینكه در بازار اسلامی شاهد استفاده از لباس های غربی توسط برخی زنان و مردان هستیم ضمن ابراز تاسف از این مساله افزود: این در حالی است كه باید به سوی استقلال در هم ابعاد گام برداریم.

وی به دشمن شناسی امام راحل و فرموده ایشان مبنی براینكه آمریكا هیچ غلطی نمی تواند بكند هم اشاره كرد و گفت: امروز ثواب مرگ گفتن بر آمریكا، انگلیس و اسرائیل و همفكران اینها ، اگر بیشتر از مرگ گفتن بر یزید و معاویه نباشد كمتر هم نیست.

خطیب جمعه سبزوار در بخش دیگری از سخنانش خواستار عملی شدن وعده های مسوولان در رابطه با پرداخت معادل زكات در حوزه این شهرستان شد.

وی با ابراز گلایه از مسوولان مربوطه در این مورد و با اشاره به فرا رسیدن ایام جمع آوری زكات گفت: از سال گذشته ،با وجود پرداخت زكات توسط مردم ،در چند مورد آنچه از سوی مسوولان وعده داده شده بود محقق نشده كه این دینی بر آنها محسوب می شود.

وی در استانه ایام اعتكاف ، فلسفه آن را خودسازی عنوان كرد و افزود: در روستاهای بزرگ دارای چند مسجد ، باید مسجدی كه از لحاظ تاریخی قدمت بیشتری دارد به عنوان مسجد جامع برای محل اعتكاف در نظر گرفته شود.

امام جمعه سبزوار ضمن تبریك ایام میلاد امام جواد نهمین پیشوای مسلمین جهان، گفت: ایشان با وجود سن كم در واقع مكتب تشیع را حفظ كرد و نگذاشت زحمات ائمه پیش از ایشان از بین برود.

وی همچنین فرا رسیدن میلاد امام علی (ع) را نیز به عموم مسلمانان و مردم ولایتمدار سبزوار تبریك گفت.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.