اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 11 خرداد 1391 / کد مطلب: 2618 / نظرات: 1

معاون دانشگاه فرهنگیان كشور:


مراكز تربیت معلم در پردیس های استانی دانشگاه به فعالیت خود ادامه می دهند


مراكز تربیت معلم در پردیس های استانی دانشگاه به فعالیت خود ادامه می دهند  معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان كشور گفت: مراكز تربیت معلم موجود به استناد اساسنامه این دانشگاه به عنوان مراكز پوشش دهنده دانشجویان پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان كماكان به فعالیت خود ادامه می دهند. 
  
به گزارش ایرنا ' خلیل رحمانی'  در حاشیه همایش كشوری 'معلم و خلاقیت' در سبزوار در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ظرفیت مراكز تربیت معلمی همچون مراكز سبزوار ، نیشابور و تربت حیدریه كه در پردیس های خواهران و برادران استان خراسان رضوی ساماندهی می شوند برای تربیت معلمان آینده استفاده می شود.

وی افزود: فعالیت آموزشی این مراكز با ادامه تحصیل دانشجویان كارشناسی ناپیوسته و در صورت نیاز تحصیل دانشجویان كارشناسی پیوسته ادامه می یابد.

وی همچنین گفت: در حال حاضر در مجموع 112 مركز تربیت معلم در سطح كشور فعال هستند كه امسال در قالب پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان ساماندهی می شوند.

این مسوول از پذیرش 25 هزار دانشجوی تعهد خدمت از طریق كنكور سراسری ،برای تحصیل در پردیس های دانشگاه فرهنگیان از مهرماه آینده خبر داد.

وی با بیان اینكه این دانشجویان در 16 رشته مقطع كارشناسی پردیس های خواهران و برادران استان ها پذیرفته می شوند، افزود: در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان دوره های تحصیلات تكمیلی كارشناسی ارشد و دكترا نیز پیش بینی شده است.

وی از تمهید مقدماتی برای تبدیل وضعیت اساتید مراكز تربیت معلم به هیات علمی در پردیس های دانشگاه فرهنگیان هم خبر داد و افزود: در آینده مشروط بر فراهم شدن مقدمات لازم شاهد حضور همكاران فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان برای ادامه تحصیل خواهیم بود.

رحمانی اظهار داشت: در حال حاضر در 32 استان كشور 62 پردیس دانشگاهی ویژه خواهران و برادران فعال شده است.

وی افزود: تنها دو استان قزوین و سمنان از قبل دارای یك مركز تربیت معلم بودند كه پیگیری ها، زمینه ها و فضاهای لازم برای راه اندازی پردیس خواهران در آنها فراهم شده است .

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینكه این دانشگاه در روزهای آغاز فعالیت خود قرار دارد، افزود: این دانشگاه توان علمی خود را در سراسر كشور به نمایش گذاشته و با تشكیل بیش از 40 كمیته و دبیرخانه تخصصی به بحث معلم و تولید علم پرداخته است.

وی برگزاری همایش های علمی در سطح وسیع در شهرهای مقدس قم و مشهد و نیز بابل را مورد اشاره قرار داد و گفت: هدف از این اقدامات افزودن بر غنای علمی دانشگاه فرهنگیان كه استمرار و احیای مراكز تربیت معلم است و نیز همسویی با اهداف سند تحول بنیادین و اساسنامه دانشگاه است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


سحر | ايميل
سلام
من ازدانشجویان مشغول ب تدریس درپردیس امام سجادبیرجندهستم.میخواستم بدونم امکانش هست برای سال تحصیلی جدید بتونم در مرکز تربیت معلم سبزوار واحد خواهران تحصیل کنم؟یعنی امکان راه اندازی تربیت معلم خواهران سبزوار هست؟