اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 9 خرداد 1391 / کد مطلب: 2603 / نظرات: 1


پنجاهمین نشست شورای معاونین پژوهش و فن‌آوری منطقه‌ی 9 در سبزوار برگزار شد


پنجاهمین نشست شورای معاونین پژوهش و فن‌آوری منطقه‌ی 9 در سبزوار برگزار شد   پنجاهمین نشست شورای معاونان پژوهش و فن‌آوری منطقه‌ی 9 دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رئیس شورا و معاونان پژوهش و فن‌آوری واحدهای منطقه در  ساختمان مركزی واحد سبزوار برگزار شد.
 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار در ابتدای این نشست  گوشه‌ای از فعالیت‌ها و موفقیت‌های حوزه‌ی پژوهش و فن‌آوری این دانشگاه در سال‌های اخیر را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی این دانشگاه ،دكتر محمّدرضا سعیدی‌اصل گفت: معاونت پژوهش برتر در سال 84 در سطح منطقه، ارائه‌ی بیش از 40 مقاله ی ISI، هشتاد مقاله‌ی علمی-پژوهشی و علمی-ترویجی، ارائه‌ی 300 مقاله در همایش‌های داخلی و خارجی، ثبت 33 اختراع توسط دانشجویان و اساتید واحد، تألیف و ترجمه‌ی بیش از 20 عنوان كتاب توسط اساتید واحد بخشی از موفقیت های این واحد بوده است .
وی  افزایش تعداد كتاب‌های كتابخانه‌های دانشگاه به بیش از 90 هزار جلد، 80 عنوان طرح پژوهشی مصوب و اجراشده، افزایش پهنای باند اینترنتی دانشگاه، فعال نمودن كتابخانه‌ی دیجیتالی واحد، اتصال به فیبر نوری، مكانیزه‌شدن و به روزرسانی آمار و اطلاعات واحد، راه‌اندازی مجله‌ی تخصصی «علوم و فن‌آوری غذایی» بخشی دیگر از فعالیت های این واحد بوده است .
این مسئول  احراز رتبه‌ی علمی-پژوهشی، ارائه‌ی نرم‌افزار آموزش نیروی انسانی و انتخاب آن به‌عنوان نرم‌افزار برتر كشور توسط سازمان مركزی، برگزاری ششمین دوره‌ی مسابقات رباتیك دانشجویان كشور و راه‌اندازی مجموعه‌ی آزمایشگاهی و كارگاهی با زیربنای 4500 مترمربع در سایت دانشگاه، گوشه‌ای از فعالیت‌ها و موفقیت‌های واحد سبزوار در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی در سال‌های اخیر است.
دكتر بهارآرا؛ رئيس شورای پژوهشی منطقه‌ی 9 در این نشست ضمن تشكر از میزبانی واحد سبزوار، با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر پژوهشی، آموزشی و رفاهی واحد سبزوار گفت: تأیید و تقدیر هیأت‌های نظارت بر آموزش عالی اُستان از این دانشگاه، شاهدی بر این مدعاست.
دكتر ابوالقاسم امیراحمدی، معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار نیز در سخنانی با اشاره به خط مشی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های اساسی پژوهشی با رویكرد و محوریت نهضت تولید علم و جنبش نرم‌افزاری دانشگاه و تولید ثروت و كسب درآمد در سامانه‌ی تولید علم و فن‌آوری با هدف اعتباربخشی ملّی و بین‌المللی گفت: این مهم در كلیه‌ی فعالیت‌های حوزه‌ی معاونت پژوهشی واحد سبزوار مدنظر قرار گرفته است.
وی افزود: از جمله نتایج خوب این برنامه‌ریزی می‌توان به رشد مقالات ISI از تعداد 3 مقاله از سال‌های 1363 تا 1385 به 60 مقاله از سال 1385 تا كنون در واحد سبزوار اشاره نمود. در بخش مقالات علمی-پژوهشی، ISC و غیر ISI، علمی-ترویجی، مقالات همایش‌های بین‌المللی، مالی، ملّی و منطقه‌ای، حضور در كنفرانس‌های معتبر خارج از كشور، تعداد كتاب‌های منتشره توسط واحد و تعداد اختراعات و نوآوری‌ها نیز شاهد رشد چشمگیری در سال‌های اخیر بوده‌ایم.
كسب یك مدال طلا و دو مدال برنز در سطح بین‌المللی، برگزاری 3 همایش و مسابقه‌ی ملّی و یك همایش منطقه‌ای و مشاركت در برگزاری همایش‌های مختلف، اتصال به پایگاه‌های مهم اطلاعاتی-پژوهشی دنیا از جمله Springer، John Willey، Oxford، Cabi، Scopus  و توسعه و تقویت نوآورانه‌ی امنیت شبكه و ارتقاء سیستم‌های هوشمند امنیتی واحد سبزوار، از دیگر مباحثی بود كه معاون پژوهش و فن‌آوری واحد سبزوار به آن اشاره نمود.در پایان این نشست یك‌روزه، رئیس شورای پژوهش و فن‌آوری و سایر معاونان پژوهش و فن‌آوری واحدهای منطقه‌ی 9 دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در مجتمع واحد سبزوار، از پروژه‌های عمرانی مزار شهدای گمنام و مسجد پیامبر اعظم (ص) این دانشگاه بازدید نمودند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.