اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 7 خرداد 1391 / کد مطلب: 2588 / نظرات: 3

با همت مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی


همایش کشوری "معلم و خلاقیت " در سبزوار برگزار می شود


همایش کشوری معلم و خلاقیت  در سبزوار برگزار می شود   
رییس مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی سبزوار از برگزاری نخستین همایش کشوری معلم و خلاقیت به میزبانی این مرکز در روز 11 خرداد خبر داد.   

" کاظم دلقندی" در نشست خبری که به همین منظور برگزار شد اظهار داشت: این همایش یک روزه با اهداف روانشناسی خلاقیت ، شناخت روش ها و شیوه های خلاقیت و ارتباط آن با کار معلم ، گردآوری نمونه روش های تدریس معلمان خلاق و نقش رسانه های آموزشی در ایجاد شرایط آموزشی خلاق در سبزوار برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه زمینه این همایش از 5/1 سال قبل فراهم و در سطح تمام دانشگاه ها ، مناطق آموزش و پرورش ، مراکز تربیت معلم ، آموزشکده ها و ...فراخوان داده شده افزود : در مجموع حدود 240 مقاله و نیز 74 لوح فشرده با عنوان الگوی برتر تدریس از سراسر کشور به دبیرخانه همایش رسید.
رییس همایش معلم و خلاقیت افزود: از مجموع 240 مقاله 20 مقاله پس از طی سه مرحله داوری انتخاب که شش مقاله در قالب سخنرانی و 14 مقاله در قالب پوستر در روز همایش ارائه می شوند.
وی اضافه کرد: از 74 لوح فشرده 10 لوح انتخاب شده که سه مورد از آن ارائه و هفت مورد در اختیار شرکت کنندگان در همایش قرار می گیرد.
وی محورهای کلی این همایش را در پنج محور شامل خلاقیت شناسی روانشناختی ، خلاقیت شناسی پرورشی ، سازمان و خلاقیت ، ارائه نمونه روش های تدریس خلاقیت محور و ارائه نمونه رسانه های آموزشی (وسایل و مواد آموزشی ) ابداعی توسط دانشجویان و دانشجو معلمان ذکر کرد.
"دلقندی" مخاطبان این همایش را اساتید و دانشجویان مراکز تربیت معلم سراسر کشور و کلیه معلمان و دبیران آموزش و پرورش استان خراسان رضوی معرفی کرد.
وی افزود: مسوولانی از وزارت آموزش و پرورش از جمله قائم مقام وزیر آموزش و پرورش ، سرپرست دانشگاه فرهنگیان ، روسای مراکز تربیت معلم منطقه شش کشور شامل استان های خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی و سایر روسا و اساتید از سطح دانشگاه ها و ... از میهمانان این همایش هستند .
رییس مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی سبزوار خاطر نشان کرد: قراراست این همایش با پیام وزیر آموزش و پرورش برگزاز شود.
وی افزود :در این همایش علاوه بر ارائه مقالات ، سخنرانی علمی توسط یک استاد دانشگاه علامه طباطبایی ، تدریس زنده و همچنین برنامه های متنوع جانبی از جمله نمایش آثار هنری دانشجویان رشته هنر مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی سبزوار و نمایشگاه کتاب خواهیم داشت.
وی از اعطای مدرک دانش افزایی به شرکت کنندگان در این همایش خبر داد و افزود: همچنین مذاکرات و موافقت های ضمنی برای برگزاری دوره ضمن خدمت جهت معلمان شرکت کننده در این همایش شده است.
این مسوول همچنین گفت: پایگاه اینترنتی مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی سبزوار به آدرس www.tts.ac.ir در زمینه این همایش اطلاعات لازم را ارائه می کند.
همایش معلم و خلاقیت روز پنجشنبه هفته جاری در دو نوبت صبح و عصر در تالار کاشفی سبزوار برگزار می شود.
در برگزاری این همایش دانشگاه فرهنگیان ، مدیریت آموزش و پرورش سبزوار و مرکز تربیت معلم شهید بهشتی همکاری دارند.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


3 نظر در صف تاييد است.