اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 6 خرداد 1391 / کد مطلب: 2579 / نظرات: 0


سومین اردوی جهادی سفیران سلامت در ششتمد


حسين پور/سومین اردوی جهادی سفیران سلامت که اردویی بهداشتی و درمانی بود در شهرستان ششتمد برگزار گردید.
دبیرانجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در این اردو 12 پزشک متخصص و متبحر دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در 8 تخصص امر ویزیت بیماران را دو مرکز بهداشتی و درمانی شهید سلیمانی ششتمد و روستای تندک برعهده داشتند.
علی اصغر سیدآبادی افزود: این برنامه یکروزه که در قالب اردوی فرهنگی و آموزشی برای اساتید و دانشجویان بود ضمن خدمات رسانی بهداشتی و درمانی به بیماران سطح شهرستان برنامه فرهنگی همچون برپائی زیارت عاشورا در آرامگاه ابوالحسن علی بن زید بیهقی و تجلیل از پزشکان در رودخانه ششتمد برگزارشد.
وی گفت: در این اردو بالغ بر 700 بیمار ویزیت شدند و محرومیت و مشکلات بهداشتی و درمانی شناسائی و به مسئولین مربوطه جهت پیگیری ارجاع داده شد.
سیدآبادی ادامه داد: اولین اردو در شهرستان جوین با حضور دو پزشک و ویزیت 150 بیمار برگزار شد و در دومین اردو 350 بیمار در سطح شهرستان خوشاب و با حضور 6 پزشک ویزیت شدند.
دبیر شورای بهداشت ششتمد نیز گفت: این برنامه مؤثر گره گشای بسیاری از مشکلات بهداشتی و درمانی مراکز پنچگانه ششتمد خواهد بود.
زارع افزود: از چندی قبل رابطین بهداشت با حضور خانه به خانه در سطح روستاها نسبت به شناسائی افراد مشکوک به بیماری اقدام و نسبت به ارجاع به پزشکان عمومی مراکز اقدام نموده اند.
وی گفت: پزشکان عمومی مراکز سطح شهرستان ششتمد نیز با تشخیص خود بیماران را به متخصصین مربوطه معرفی کردند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.