اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 6 خرداد 1391 / کد مطلب: 2577 / نظرات: 0


فرماندار و هنرمندان به دیدار استاد حمید سبزواری رفتند


فرماندار و هنرمندان به دیدار استاد حمید سبزواری رفتند سبزوارآنلاین /استاد حمید سبزواری که چند روزی است به سبزوار آمده میزبان فرماندار و اعضاء ستاد نکوداشت خود بود.
اعضاء ستاد نکو داشت حمید سبزواری به همراه فرماندار و تنی چند از مدیران شهرستان دیروز به خانه خواهر حمید سبزواری رفتند تا وی دیدار کنند.
سید نوراله رضوی دبیر ستاد نکو داشت استاد در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با استاد سبزواری گفت: به جرات می توان گفت: ظلم ستیزی و در خدمت انقلاب بودن ویژگی های بارز سروده های شما از ابتدا تاکنون است. وی افزود: سروده های  شما در قبل و حین انقلاب همچنین در زمان دفاع مقدس ستودنی است که از آن به عنوان "شناسنامه انقلاب" یاد می شود. رضوی در ادامه با بیان اینکه از سال گذشته بخشی از مقدمات نکوداشت استاد سبزواری انچام گرفته گفت: همه عزیزان مشتاقانه و با کمال میل در برگزاری این نکو داشت تلاش می کنند.
مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه همه نهادها و چهره های فرهنگی هنری دوست دارند در برگزاری این مراسم دخیل باشند اظهار داشت: نکوداشت استاد سبزواری با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری، شورای فرهنگ عمومی و شورای اسلامی شهرسبزوار در آینده نزدیک برگزار خواهد شد. رضوی ابراز امیدواری کرد با برگزاری مراسم نکوداشت بخشی از زحمات استاد سبزواری ارج نهاده شود.
معاون استاندار و فرماندار سبزوار نیز گفت: سبزوار مهد بزرگان و چهره های فرهنگی زیادی است که استاد حمید سبزواری یکی از آنها می باشند.


 شعبانی عطار خطاب به استاد سبزواری گفت: شما نه تنها افتخار دیار سربداران و شهر کهن سبزوار هستید بلکه از چهره های ماندگار نظام جمهوری اسلامی ایران هستید که همه ملت به وجود شما افتخار می کنند.
وی اظهار داشت: بنده و همه مدیران به خود می بالیم که در شهرستانی خدمت می کنیم که چهره های فرهنگی هنری علمی در آن متولد و پرورش یافته اند. شعبانی عطار با تقدیر از زحمات استاد سبزواری در طول عمر نظام و دفاع مقدس اظهار داشت: در شورای فرهنگ عمومی شهرستان برگزاری نکوداشت شما مصوب شده و برخی از مقدمات آن فراهم شده ان شاء جهت عرض ارادت و تقدیر از زحمات شما به همت علاقمندان فرهنگ و هنر مراسمی در شان و جایگاه شما برگزار خواهد شد.
استاد حمید سبزواری هم در این دیدار گفت: در خانواده ما پدرم و جدم  اهل شعروادب بودند. پدرم وقتی دید بنده برای معلمانم شعرسروده ام تشویقم کرد تا به لطف پروردگار و درحدامکانات پیشرفت کنم.
 وی با بیان اینکه درکتاب هایم بزرگانی چون مقام معظم رهبری مقدماتی را نوشتند اظهار داشت: بنده مورد لطف عزیزان زیادی بودم اما هیچگاه ازکسی انتظارکمک نداشتم بنابراین از مدیران و اعضاء ستاد نکوداشت تقدیر می کنم.
    استاد سبزواری در باره شعرهای خود در زمان انقلاب گفت: تمام سرودهای انقلابی که سروده شدبرحسب وظیفه ای بود که دراین راستا احساس می کردم مانند: جنگ، جنگ تاپیروزی، این بانگ آزادی است و...
 وی در ادامه بیان کرد:  شعرهای قبل ازانقلاب ودرجریان انقلاب اسلامی بنده نیز حال وهوای آن زمان راداشت وبرای پیشرفت بیشتربه تهران مهاجرت کردم وازهمه مسؤلین وعزیزانی که درپیشرفت من نقش داشتند وکمک کردند تشکرمی کنم.
وی  جنگ تحمیلی را یکی از مهمترین اتفاقاتی که کشور پشت سرگذاشت عنوان کرد و افزود: تنها کاری که از عهده بنده  بر می آمد  تهیه سرودها و شعارها  بود که دراختیار دوستان قرارمی دادم واینگونه حمایت خودم راازجوانان وعزیزانی که درجبه ها حضور داشتند اعلام می کردم .
  استاد سبزواری اظهار داشت: جنگ تحمیلی درحقیقت یک فرصت وآزمون بزرگی برای ملت ما بود و پیروزی ما سیلی محکمی بردهان حکومت های شرقی ومخصوصا غرب بودکه هیچگاه انتظاراین استقامت وپایداری را ازمردم ایران نداشتند وکارمن وقلم من درمقابل کاری که این جوانان با خون وجانشان انجام دادند کارخاصی نبوده است. .وی گفت: بایدتلاش شود که اعتقادات مردم و جوانان عزیز محکم ترشود چرا که کشورما با این عظمتی که پیدا کرده است به توان مضاعف این جوانان نیازدارد، وکاش این را فراموش نکنیم که ما هنوزمورد غضب وتهاجم ملت های بیگانه قرارداریم وباید برای عزت ببیشترکشورتلاش مضاعفی داشته باشیم، سوابق تاریخی کشورنیزاین راثابت می کند که همیشه بیگانگان چشم طمع به این سرزمین داشته اند واگرضربه ای به این کشوروارد بشود مطمئنا درپیشگاه خداوند وشهدا بایدپاسخگوباشیم.
  وی در پایان ابراز امیدواری کرد میراث دار خوبی برای بزرگان وخون شهیدان باشیم وزندگی ائمه رانیزسرمشقی برای آینده قراردهیم.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.