اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 5 خرداد 1391 / کد مطلب: 2574 / نظرات: 1

امام جمعه سبزوار :


سیگار و دخانیات مقدمه ای برای مواد مخدر است


سیگار و دخانیات مقدمه ای برای مواد مخدر است  امام جمعه سبزوار گفت: سیگار و دخانیات مقدمه ای برای مواد مخدر است و همانگونه مضرات آن نقد می شود باید مصرف آن نیز كنترل شود.
  
 
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام 'غلامحسین ابراهیمی' در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان در آستانه دهم خرداد روز بدون دخانیات، افزود: سیگار در حدود 90درصد از مصرف كنندگان زمینه ساز مواد افیونی می شود و سالانه بیش از شش هزار ایرانی قربانی ضایعات سیگار می شوند.

وی با اشاره به وجود حدود 11 میلیون سیگاری در كشور گفت: بیش از 60 میلیارد نخ سیگار در سال دود می شود كه این میزان رقمی بیش از 17 هزار میلیارد ریال را در بر می گیرد.

وی با اشاره به اینكه سن مصرف سیگار تا نوجوانی و سنین حدود 13 و 14 سالگی كشیده شده مضرات استفاده از سیگار برای فرد مصرف كننده و اطرافیان را خاطر نشان كرد.

امام جمعه سبزوار با اشاره به قاچاق و ورود سیگار از خارج كشور تاكید كرد: اگر دلمان به حال پسران و دختران جوان می سوزد جلو این ماده دخانی گرفته شود .

وی گفت: از نظر فرهنگی و از طریق موعظه و نصیحت هم باید در این حوزه كار شود اما این موضوع فقط یك بعد قضیه است.

خطیب جمعه سبزوار در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت هفتم خرداد سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی و با توجه به آغاز دوره مجلس نهم گفت: خواسته امام راحل (ره) ، مقام معظم رهبری و ملت ، رفتن افرادی به مجلس است كه بتوانند مصالح و سرنوشت حال و آینده ملت را تغییر دهند.

وی با اشاره به فرموده ای از مقام معظم رهبری تاكید كرد: وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره) باید به صورت دستورالعملی در آید و مسوولان و مردم به آن عمل كنند.

حجت الاسلام ابراهیمی تذكرات فراوان خود در مورد بد حجابی و بی حجابی را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: رعایت حجاب اسلامی و تذكر و هشدار نسبت به بدحجابی چیزی است كه در قرآن كریم آمده و نخستین مبلغان خداوند ، پس از آن انبیا ، ائمه و سپس جانشینان ائمه یعنی همین علما هستند.

وی همچنین با اشاره به برخی اقدامات خود در رابطه با توسعه سبزوار از جمله در حوزه مدرسه علمیه اهل البیت (ع) و نیز فرودگاه سبزوار، گفت: آماده همكاری در هر كاری كه برای توسعه ،عمران و فرهنگ سبزوار و رفع معضل بیكای جوانان باشد هستم كه این آمادگی را از 18 سال قبل اعلام كرده ام.

امام جمعه سبزوار با بیان اینكه سبزوار مبلغ سه میلیارد ریال برای كمك به بازسازی حرمین عسكریین برعهده گرفته، گفت: تاكنون حدود یك میلیارد و500 میلیون ریال آن تامین شده است.

وی خواستار كمك شهروندان سبزواری و همچنین عمل به وعده ها برای تامین باقیمانده این مبلغ شد و گفت: تاكید شده از این مبالغ برای انجام كارهای اساسی در بازسازی حرمین استفاده شود.

وی ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع) زیارت جامعه را منسوب به ایشان ذكر كرد و گفت: زیارت جامعه یك دوره اعتقادات است كه در آن اصول رهبری ، تقید به شرع مقدس اسلام و ولایت به تمام معنا آمده است.

وی با اشاره به وجود اصل تولی و تبری در این زیارت گفت: در شرایط امروز مرگ بر آمریكا و اسرائیل گفتن شاید ثوابی بیش از مرگ بر یزید گفتن داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به خفقان شدید حاكم بر جامعه زمان امام هادی (ع) و همزمانی دوران امامت ایشان با حكومت دیكتاتوری متوكل عباسی، افزود: امام هادی در این شرایط دشوار شاگردان خوبی از جمله حضرت عبدالعظیم حسنی را مخفیانه تربیت كردند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.