اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 5 خرداد 1391 / کد مطلب: 2573 / نظرات: 0


در راستای هدفمندی یارانه‎ها مقرر بود که به واحدهای صنعتی کمک‎هایی بشود که انجام نشد .


نماینده تولیدکنندگان و صنعتگران شهرستان سبزوار گفت: در راستای هدفمندی یارانه‎ها مقرر بود که به واحدهای صنعتی کمک‎هایی بشود که انجام نشد .
  مهندس باشتنی  در حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیات همراه، نمایندگان مردم سبزوار و فعالان اقتصادی سبزوار، از مشکلات صنعتگران و کارآفرینان ، مالیات برارزش افزوده را برشمرد و گفت: متاسفانه در این اواخر نسبت به صنعتگران ، کارآفرینان و به ویژه کسانی که دارای پروانه بهره‎برداری هستند، بی‎مهری و کم‎لطفی می‎شود.
 وی اضافه کرد: متاسفانه این واحدها مقدار قابل توجهی از سرمایه در گردش خود را درگیر این مالیات کرده که از کسانی که هنوز مالیات برارزش افزوده به آنان تعلق نگرفته و یا ناشناخته ماندند، مشکلات بیشتری دارند.
وی تصریح کرد: دولت در قبال این مالیات برارزش افزوده به این واحدها خدماتی ارائه نمی دهد .
وی به یکسری حمایت ها و تشویق های دولت در گذشته با پرداخت 20 درصد حق بیمه سهم کارفرما به برخی از مشاغل پرداخت و خاطرنشان کرد: این در حالی است که در راستای هدفمندی یارانه ها دولت این سهم خود را از کسانی که پروانه بهره برداری یا پروانه کسب دارند ، برداشت.
 وی ادامه داد: این امر بر قیمت فروش اثر می گذارد.
 همچنین مجید غایبی، یکی از فعالان بخش صنوف سبزوار گفت: دولت تنها حمایت خود را در پرداخت سهم کارفرما از بخش صنعت برنداشته بلکه از صنوف هم برداشته به طوری که در این شهرستان سبب افزایش بیکاری شده است.
وی تعداد واحدهای صنفی در 4 شهرستان سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب را 13 هزار واحد صنفی دانست .
وی در ادامه با اظهار اینکه تزریق نقدینگی و وام‎های کلان که برای شهرستان تصویب می شود، فقط در حد ابلاغیه باقی می ماند، ابراز داشت: بامشکلاتی که بانک‎ها برای کارفرما و در بخش صنعت برای مدیران تولید ایجاد می کنند عملا هیچ پرداختی صورت نگرفته و نمی گیرد تا افزایش توان تولید را شاهد باشیم.
 عامری، نماینده صنعتگران، تراشکاران و تولید کنندگان نیز در این جلسه با عنوان اینکه نیروی کار در سبزوار زیاد است، گفت : برخی از افراد در خانه قطعه‎سازی می‎کنند که اگر این افراد در مسیر درست هدایت شوند، دو سال دیگر در سبزوار بیکار نداریم .
 وی ادامه داد: جوان سبزواری توان خود را در خیابان‎ها با زدن تک چرخ نشان می دهد که این به خاطر نداشتن کار است .
در ادامه مدیرعامل شهرک صنعتی سبزوار با اشاره به 5 شهرک و نواحی صنعتی در شهرستانهای سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب اظهار داشت : در این نواحی و شهرک ها زیربنای اولیه از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری برای سرمایه گذاری فراهم بوده و از سرمایه داران استقبال می کنیم .
برادران با اشاره به پتانسیل این شهرستان در بخش صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد: این شهرستان در برخی از اقلام صنعتی و تجاری در کشور جایگاه ویژه ای دارد./ايسنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.