اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 19 مرداد 1390 / کد مطلب: 257 / نظرات: 0


21 هزار راس گاو و گوساله در سبزوار عليه تب برفكي واكسينه شدند


21 هزار راس گاو و گوساله در سبزوار عليه تب برفكي واكسينه شدند  رييس شبكه دامپزشكي سبزوار از واكسيناسيون 21 هزار راس گاو و گوساله برعليه بيماري تب برفكي در اين شهرستان خبر داد .
دكتر 'ولي اله جغتايي'  گفت : همزمان با اجراي مرحله اول واكسيناسيون سراسري تب برفكي در كشور، اين طرح به مدت 32 روز كاري اجرايي شد.
وي افزود: در اين مرحله تعداد 21 هزار و321 راس گاو و گوساله شهرستان سبزوار درسطح 221 واحد دامداري توسط اكيپ هاي مايه كوبي دولتي با مشاركت مراكز مايه كوبي خصوصي به صورت رايگان واكسينه شدند.
وي بيماري تب برفكي را بيماري ويروسي و مسري عفوني عنوان كرد و گفت: عامل اين بيماري نوعي ويروس است كه دامهاي نشخواركننده را با درصد واگيري بالا مبتلا مي كند و انتشار ويروس بيماري ازسوي دامهاي آلوده و افراد و لوازم در تماس با دام آلوده است.
وي گفت: اين بيماري با علائم تب ، لنگش و زخمهاي دهان و تلفات در دامهاي جوان و نوزاد همراه بوده و با واكسيناسيون قابل كنترل و پيشگيري است.
جغتايي از دامداران خواست با توجه به اينكه نقل و انتقال دام در گسترش و اشاعه بيماري‌، بسيار حائز اهميت است از هرگونه جابجايي دام بدون هماهنگي دامپزشكي و قبل از اخذ گواهي بهداشتي خودداري كنند . 
منبع :ایرنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.