اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 5 خرداد 1391 / کد مطلب: 2569 / نظرات: 0


صدور 195 فقره جواز تاسيس صتعتي در سبزوار


سرپرست اداره صنایع و معادن سبزوار از صدور 195 فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش بینی سرمایه ثابت بیش از 10 هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال 6500 نفر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)ـ منطقه خراسان، مهندس علی امیدبخش  در جمع کارآفرینان، صاحبان بنگاههای زودبازده ، صنعتگران ، تجار و نمایندگان صنوف سبزوار در هتل کاملیای شهرستان ، با تصریح اینکه شهرستان های جوین ، جغتای و خوشاب هم تحت پوشش این اداره هستند، از صدور 195 فقره جواز تاسیس صنعتی خبر داد .
وی بیان کرد: تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری 269 واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از 5 هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای 7500 نفر در زمینه های مختلف تولیدی موفق به اخذ پروانه بهره برداری از این اداره شدند .
وی خاطرنشان کرد : سبزوار با دارابودن حدود 70 فقره پروانه بهره برداری و 100 پروانه اکتشاف جزو رتبه های برتر استان خراسان رضوی محسوب می شود .
وی سبزوار را یکی از جاذبه‎های معدنی کشور دانست و اضافه کرد : سبزوار با کمیت و کیفیت معادن خود ، یکی از جاذبه های معدنی کشور محسوب می شود به طوری که به عنوان شهرستان هدف سرمایه گذاران در ذخایر فلزی و غیرفلزی شده است .
سرپرست اداره صنایع و معادن سبزوار با اشاره به وجود فلزهایی همچون کرومیت ، نیکل ، منگنز ، منیزیم همچنین معادن غیرفلزی همانند سنگ گرانیتی ، مرمریتی ، آهک ، گچ و ...، تصریح کرد : این معادن زمینه مساعدی برای سرمایه گذاری در شهرستان فراهم کرده است .
وی بیان کرد : سبزوار از لحاظ مواد معدنی نیز موقعیت ممتازی دارد .
وی در ادامه مهمترین طرح های در دست اجرای این نهاد را فولاد فرجاد ، الیاف مصنوعی ، پتروشیمی ، بتن سبک ، تولید آهک مکانیزه و ... عنوان کرد .
مهندس امیدبخش اهم فعالیتهای این نهاد را در سال گذشته کلنگ زنی پروژه صنعتی با سرمایه گذاری سه میلیارد ریال ، افتتاح پروژه صنعتی حدود 45 میلیارد ریال ، افتتاح 5 طرح صنعتی و ... در مناسبتهای مختلف همچون هفته دولت ، دهه فجر و ... ذکر کرد .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.