اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 4 خرداد 1391 / کد مطلب: 2562 / نظرات: 0

نايب رییس شورای اسلامی :


منطقه گردشگری سبریز سبزوار را پس از تملك مدرسه دهخدا، اجرا می كنیم


منطقه گردشگری سبریز سبزوار را پس از تملك مدرسه دهخدا اجرا می كنیم  نایب رییس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت:آماده اجرای منطقه گردشگری سبریز این شهر بلافاصله پس از تملك' مدرسه دهخدا 'هستیم. 
   
 ' مهندس جلال تعصبی' روز  در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این منطقه با محوریت میدان سبریز ( فلسطین) ،در محدوده حدود چهار هكتاری شامل این میدان ، مدرسه دهخدا و دو پارك كودك نزدیكی آن است.

وی با اشاره به اتفاق تاریخی كه در این محدوده رخ دادهاست ، گفت: در حمله تیمور به سبزوار كشتار جمعی اتفاق افتاده و از سرها مناره ای ساخته شده كه اصطلاح 'سربریز' نشات گرفته از این واقعه است كه در گذر زمان به سبریز تبدیل شده است.

وی اصافه كرد: هدف ما در شورای اسلامی شهر سبزوار ایجاد یك مجموعه گردشگری در این منطقه به منظور زنده كردن این بخش از حافظه تاریخی سبزوار است .

وی با اشاره به ارتباط این محدوده با كمربندی جنوب سبزوار كه سالانه محل عبور میلیون ها زائر و مسافر بارگاه منور رضوی است، افزود: منطقه گردشگری سبریز می تواند به عنوان یك مجموعه شاخص فرهنگی مطرح و جاذب گردشگران به این شهر شود.

'مهندس تعصبی' گام نخست برای اجرای این منطقه را تملك مدرسه دهخدا عنوان كرد و افزود: زیرساخت های ایجاد منطقه گردشگری سبریز در این محل فراهم است و مشكل خاصی از این نظر نداریم.

وی ادامه داد: تنها خواسته مجموعه شورای اسلامی شهر سبزوار موافقت با تملك این مدرسه توسط شهرداری با اهدای این مدرسه و یا دریافت معوض به ازای آن است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر سبزوار اظهار داشت: مكاتباتی در سفر اخیر ریاست جمهوری به شهرستان سبزوار برای تسریع در اخذ موافقت های لازم انجام و ظاهرا موافقت هایی هم شده است.

وی پیش از این در رابطه با مجموعه گردشگری 'سبریز' سبزوار گفته بود: بنا بر مستندات تاریخی موجود در زمان حمله تیمور به سبزوار 90 تا 150 هزار نفر از مردم این شهر به جرم شیعه بودن سر بریده شده و مناره ای در این محل از سر آنها ایجاد شد.

'مهندس تعصبی' افزود: بنا بر نقل قولها فقط جمعیت كارگران قالیباف سبزوار در آن زمان 300 هزار نفر و تقریبا به اندازه جمعیت فعلی این شهر بوده است .

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.