اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 1 خرداد 1391 / کد مطلب: 2525 / نظرات: 1


رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)داورزن/احیا زکات فقر جامعه را ازبین خواهد برد


رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان داورزن گفت : احیا زکات در جامعه فقر و مشکلات پیرو آن را ازبین خواهد برد.
هادی امیدیان در جلسه ستاد احیا ی زکات شهرستان داورزن با بیان این مطلب افزود : زکات همجون نماز و روزه یک فریضه واجب است که متاسفانه تا حدودی به فراموشی سپرده شده است .
دبیر ستاد احیا زکات در داورزن در ادامه به مشوقهای لازم برای کشاورزان اشاره کرد و گفت : این ستاد آمامدگی دارد تا زکات جمع آوری شده از کشاورزان هر روستا را به مصرف فقرا و نیازمندان آن روستا هزینه نماید .
وی تصریح کرد : کمیته امداد امام خمینی (ره) داورزن نیز آمادگی دارد تا در حد وسع این اداره با اختصاص اعتباراتی به زکات جمع اوری شده از هر روستا نسبت به مرتفع کردن برخی نیازمندی نیازمندان آن روستاها اقدام نماید .
وی در عین حال از قطع مشوقهای دولتی انتقاد کرد و گفت : طی سالهای گذشته دولت معادل زکات جمع آوری شده کمکهایی را در این راستا انجام می داد که متاسفانه این همکاری ها طی سال گذشته منتفی شده است .
رئیس کمیته امداد امام خمینی داورزن در ادامه به رشد 50 درصدی زکات سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: با اقدامات مناسبی که از سوی شخص امام جمعه بخش داورزن صورت گرفته است امسال بیش از صد درصد رشد پرداخت زکات را خواهیم داشت .
وی ادامه داد: آگاهی بخشی روحانیون مستقر به کشاورزان در روستاهای سطح بخش نسبت به پرداخت زکات و تشویق عاملین به زکات در نماز جمعه از جمله اقدامات عملی این ستاد برای احیا این سنت الهی خواهد بود.
این مسئول با اشاره به زمان برداشت گندم و جو و دیگر محصولات کشاورزی مشمول زکات تصریح کرد : کشتهای آبی از رودخانه یک دهم و کشتهای آبی قنوات یک بیستم شامل زکات خواهد شد .




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.