اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 31 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2521 / نظرات: 0


گشایش نمایشگاه فرهنگ حجاب، آئینه عفاف در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوار


کارشناس روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزواراز برپایی نمایشگاهی با عنوان فرهنگ حجاب، آئینه عفاف در نگار خانه امیر شاهی سبزواری مجتمع فرهنگی وهنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی خبرداد.
الهه قلعه نوی گفت : این نمایشگاه به مناسبت هفته زن وگرامیداشت مقام زن با همکاری اداره تبلیغات اسلامی ومشارکت دبیرستانهای دانش ، امام حسین (ع) وفرزانگان برگزار گردید
این نمایشگاه شامل 25 تابلو با مضامین عفاف وحجاب به همراه سیر تکاملی پوشش از دوره باستان تاکنون می باشد که در معرض دید عموم قرارگرفته است.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور مسئولین ،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خیر مقدم به مدعوین وتقدیر وتشکر اززحمات دست اندرکاران ، در خصوص شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان نمود : سخن گفتن از شخصیتى که داراى عظمتى ویژه و پرورشى نمونه و حضورى همه جانبه در تمام جهات انسانیت است، عشق و عجز را به همراه خود‌می‌آورد. زنان مطرح در قرآن، هریک شاخص‌هاى ویژه‌اى داشته‌اند و فاطمه، خود به تنهایى همه آن شاخص‌ها را با خود به همراه دارد.
مجید عسکری افزود : فاطمه، بانویى است چون مریم، پاک و مطهر ـ داراى ارتقاى روحى و معنوی؛ چون بلقیس، با علم و درایت؛ چون زنان معاصر با حضرت موسی، حاضر در تمام لحظات حساس و سرنوشت‌ساز؛ چون هاجر، صبور و با استقامت.فاطمه، نه تنها، تمامى اینها را در خود، جمع داشت، بلکه خود، حقیقت حُسن و تجسم عینى آن بود و از این بالاتر، او بهترین اهل زمین بود. و از این نیز فراتر، او محور هستى و انگیزه خلقت عالم، اعم از آسمان و زمین و جن بودسخن گفتن از فاطمه، فراتر از اندیشه بشرى است، لذا باید شناخت او را در کلمات خدا و رسولش یافت.
کارشناس روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوار افزود: در این مراسم خانم حدادنیا مشاور امور بانوان معاون استاندار وفرماندار سبزوار و آقای نامی فر جانباز دفاع مقدس نیز به سخنرانی پرداخته وضمن اشاره به شخصیت والای حضرت فاطمه (س) به اهمیت وضرورت پیروی بانوان از ایشان ومسائلی پیرامون عفاف وحجاب تاکید نمودند .
الهه قلعه نوی همچنین از تقدیر وتجلیل از کمیته بانوان وهمسران کارمندان اداره توسط رئیس ارشاد در این مراسم واهدای لوح تقدیر وهدایا به ایشان خبرداد .
گفتنی است در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فرهنگ حجاب آئینه عفاف حسین غایبی مدیر کانون هنرمندان وانجمن نمایش ، علیرضا رادمان مسئول نمایندگی دبیر خانه کانونهای مساجد، محمد مشکانی مدیر کانون بسیج هنرمندان، احمدی مسئول انجمن سینما ی جوان ، صفار سرگروه تاریخ شهرستان، مدیران دبیرستانهای امام حسین (ع)، دانش وفرزانگان وتنی چند از اعضای کمیسیون بانوان و کارشناسان اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوار حضور داشتند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.