اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 29 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2506 / نظرات: 1

امام جمعه سبزوار :


طرح اتحاد سران آل خلیفه و آل سعود محكوم به شكست است


طرح اتحاد سران آل خلیفه و آل سعود محكوم به شكست است
 امام جمعه سبزوار گفت : طرح اتحاد سران آل خلیفه و آل سعود محكوم به شكست است و راهی بجایی نمی برد.
  
 
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام 'غلامحسین ابراهیمی' در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان افزود: در پشت پرده این طرح سلفی ها و در رآس آنها آمریكاست، اما آنها باید بدانند كه شعیان بحرین همه نقشه ها و اهداف شیطانی و استعماری آنها را نقش بر آب خواهند كرد.

وی در بخشی از سخنانش توطئه ها و فتنه های اخیر دشمنان ، خودفروختگی و جاسوسی های عده ای در خارج كشور همچون قاتل شهید علی محمدی دانشمند هسته ای كشورمان و اهانت فردی به مقدسات اسلام و امام هادی (ع) را خاطر نشان كرد و گفت: این اقدامات خائنانه برای ایجاد شكاف و اختلاف بیشتر بین مسلمانان است.

وی پیشرفت نكردن اسلام و تبدیل خاورمیانه به بازار مصرفی غرب را از دیگر اهداف توطئه های دشمنان در رابطه با مسلمانان دانست و افزود:اقدامات دشمن از جمله تحریم ها و محاصره اقتصادی تازگی ندارد و با شدت و ضعف و نوسان همواره علیه كشور اسلامی ایران وجود داشته است.

وی با بیان اینكه معمار كبیر انقلاب به زیبایی از آمریكا تعبیر به شیطان بزرگ كردند ،افزود: اسرائیل یكی از پایگاه های استكبار جهانی در منطقه است .

خطیب جمعه سبزوار علت زیادتر شدن فتنه ها علیه ایران اسلامی و علم كردن رضا پهلوی در فتنه اخیر را وحشت استكبار از انقلاب اسلامی ایران برشمرد و بیان كرد: اشتباه آمریكا پس از پیروزی انقلاب این بود كه ملت مارا به درستی نشناخت.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به جوانان و نوجوانان گفت: اعتیاد یك نوع خودكشی تدریجی است و با رفتن به سمت آن خود و خانواده خود را بیچاره نكنید.

امام جمعه سبزوار با اشاره به وجود سه میلیون معتاد ، قریب به 11 میلیون سیگاری و هزینه شدن بیش از چهار میلیارد در روز برای سیگار ، ابراز امیدواری مسوولان مربوطه در مورد معضل اعتیاد توجه و چاره اندیشی بیشتری داشته باشند.

وی همچنین از سرایت و نفوذ ماهواره به روستاها و همچنین استفاده از لباس های غربی به جای لباس های محلی در روستاها و افتخار به آن انتقاد كرد.

وی با بیان اینكه امروز دنیا به منزله یك دهكده جهانی است و در شرایط دشواری قرار داریم، به فعالیت دو هزار و 500 شبكه ماهواره ای ،203 شبكه مبتذل ، 74 شبكه مد لباس ، 300 شبكه موسیقی مبتذل و غیره اشاره كرد.

وی گفت: در شرایطی كه دشمن در جنگی نرم گمراه كردن فرزندان ما اعم از دختر و پسر را دنبال می كند اگر استفاده از لباس های غربی در تقلید از برنامه های غربی و تقویت دشمن باشد استفاده از آن حرام است.

حجت الاسلام ابراهیمی با گرامیداشت روز میراث فرهنگی و اسناد ملی هم گفت: متاسفانه امروز در مساله میراث فرهنگی فقط به این میراث از بعد ساختمان ها و اشیای عتیقه توجه و بیشتر در قالب تفریحگاه ها به آن پرداخته می شود.

وی افزود: این در حالی است كه باید با استفاده از میراث فرهنگی ، فرهنگ و تمدن اسلامی خود را تقویت كنیم كه این جنبه مهمتر است.

وی در همین راستا نقش شهید اول در 900 سال قبل در نگارش متن لمعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: شاید عامل اصلی نگارش این كتاب مردم سبزوار بودند كه اینگونه میراث فرهنگی باید به مردم شناسانده شوند.

وی همچنین نامگذاری امسال به نام تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری و نامگذاری سال های گذشته به نام جهاد اقتصادی ، همت مضاعف و كار مضاعف و اصلاح الگوی مصرف و را یادآور شد و گفت: عمل به این شعارها باید برای همه سال ها نهادینه شود.

امام جمعه سبزوار سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر را هم گرامیداشت و مطالبی در مورد عملیات آزاد سازی خرمشهر بیان كرد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.