اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 29 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2493 / نظرات: 0

مسوول كانون های دانشجویی وزارت بهداشت :


اعضای فعال كانون های دانشجویی از تسهیلات ویژه فرهنگی بهره مند می شوند


اعضای فعال كانون های دانشجویی از تسهیلات ویژه فرهنگی بهره مند می شوند  مسوول كانون های دانشجویی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكی از اجرای طرح صدور كارت های متحدالشكل كشوری برای اعضای فعال كانون های دانشجویی و بهره مندی آنها از تسهیلات ویژه فرهنگی خبر داد.
  
 
به گزارش ایرنا ،دكتر 'افشین تل لو ' پنجشنبه شب در حاشیه 'نخستین جشنواره منطقه ای شعر دانشجویان دانشگاه های شمال شرق كشور' در سبزوار در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح در آینده نزدیك اجرا می شود.

وی افزود: پیش بینی شده دانشجویان دارنده این كارت از تسهیلاتی از قبیل تخفیفات مختلف در زمینه استفاده از فضاهای فرهنگی كشور و حتی خرید محصولات فرهنگی بهره مند می شوند.

وی از در حال انجام بودن مقدمات راه اندازی سایت شاعران دانشجو هم خبر داد و گفت: این سایت فرصتی برابر برای همه دانشجویان فعال در زمینه شعر و ادب و كانون های این حوزه در سطح دانشگاه های علوم پزشكی كشور فراهم می كند.

وی افزود: دانشجویان با ارائه آثار خود در این سایت ،آنها را در معرض نقد استادان بزرگ شعر و ادب كل كشور قرار می دهند كه زمینه پیشرفت و رشد آنها را فراهم می كند.

وی از برگزاری همایش 'یك پنجره، یك دیدار ' در زمینه شعر و ادب برای كاركنان و اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشكی خبر داد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده در نهایت برگزیدگان این همایش در حضور مقام عظمای ولایت اشعار خود را قرائت خواهند كرد.

مسوول كانون های دانشجویی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكی گسترش فعالیت های فرهنگی در بستر كانون های دانشجویی را از اهداف این حوزه عنوان كرد.

وی گفت: از آنجا كه دانشجویان بیشتر به نیازهای خود واقف هستند محصولات فرهنگی ، جشنواره ها و همایش های تولیدی آنها بیشتر مورد اقبال و توجه دانشجویان قرار می گیرد.

وی در بخشی از سخنانش اظهار داشت: شعر و ادب از بهترین محل های ظهور و صدور فرهنگ ایرانی اسلامی است و به ویژه شعر و ادب شرقی مفاهیم اخلاقی در بردارد.

وی گفت: آمادگی كامل برای حمایت از هر گونه برنامه فرهنگی در دانشگاه ها اعم از حمایت مالی در صورت امكان و حمایت های فكری را داریم.

وی به دانشجویان توصیه كرد: در برگزاری اینگونه برنامه هاكاستی ها را خیلی پررنگ نبینند و این برنامه ها را متناسب با امكانات هر چند در سطح محدودتر برگزار كنند.

دكتر' تل لو ' برگزاری برنامه های فرهنگی و ادبی را به خصوص در دانشگاه های علوم پزشكی با توجه به حجم درسی زیاد دانشجویان و طولانی بودن دوران تحصیل آنها بسیار مورد نیاز دانست .

وی افزود: توجه به برگزاری این برنامه ها موجب می شود رشد دانشجویان در این دانشگاه ها یك سویه نبوده و از فرهنگ غنی اسلامی ایرانی بهره مند شوند.

وی ایجاد احساس عزت نفس بیشتر در یك دانشجوی هنرمند ، شاعر و ادیب ، رشد بهتر شخصیت اجتماعی دانشجو ، مصون بودن از تهاجم فرهنگی و غیره را از دیگر مزایای توجه به برنامه های ادبی در دانشگاه ها برشمرد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.