اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 27 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2485 / نظرات: 0


مورد مشکوکی از تب کریمه کنگو در سبزوار گزارش نشده است


رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: خوشبختانه مورد مشکوکی از تب کریمه - کنگو در این شهرستان گزارش نشده است.
به گزارش ایسنا،دکتر ولی‌الله جغتایی از سمپاشی میدان دام این شهرستان در چند روز گذشته خبر داد و افزود: میدان گاوی شهرستان هم سمپاشی خواهد شد.
وی با اشاره به شیوع این بیماری در روزهای اخیر در استان، توزیع اطلاعیه‌های بهداشتی در بین کارکنان کشتارگاه‌ها، اکیپ‌های دامپزشکی و میدان دام این شهرستان را از جمله اقدامات انجام شده در این شبکه در این خصوص دانست.
وی برگزاری کارگاه آموزشی برای کارکنان کشتارگاه و فعالان در میدان دام شهرستان را از برنامه‌های این شبکه در این راستا عنوان و اضافه کرد: به زودی این کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.
دکتر جغتایی در ادامه از مصرف 238 لیتر سم، حمام 34 هزار راس گوسفند و بز، 1100 راس گاو و گوساله و سمپاشی 120 هزار متر مربع جایگاه دامداری از ابتدای سال در این شهرستان خبر داد.
وی با اشاره به سمپاشی رایگان جایگاه‌های مذکور، تصریح کرد: سمپاشی تمام اماکن دام با توجه به امکانات و پرسنل این شبکه غیر ممکن بوده و باید دامداران نسبت به سمپاشی دامداری‌های خود اقدام کنند .
وی بیماری تب کریمه - کنگو را بیماری مشترک انسان و دام برشمرد و خاطرنشان کرد: این بیماری در دام هیچ‌گونه علائم ظاهری و بالینی نداشته اما در انسان کُشنده است.
رییس شبکه دامپزشکی سبزوار ، گزش کنه‌های ناقل بیماری دام و تماس با خون و ترشحات دام را دو عامل انتقال بیماری کریمه - کنگو از دام به انسان ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: باید گوشت دام‌ها به مدت 24 تا 48 ساعت در سردخانه یا پیش سرد و در دمای صفر تا 4 درجه نگهداری شود تا عوامل عفونی از جمله تب کریمه - کنگو از بین برود که پس از این مراحل گوشت سالم سازی شده و مصرف آن مشکلی ندارد.
رییس شبکه دامپزشکی سبزوار خاطرنشان کرد: باید از کشتار غیرمجاز دام خودداری شود





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.