اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 26 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2476 / نظرات: 0

نماینده مجلس :


باید از ظرفیت های خوشاب در جهت توسعه منطقه استفاده كرد


باید از ظرفیت های خوشاب در جهت توسعه منطقه استفاده كرد  نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، خوشاب ، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از ظرفیت های شهرستان خوشاب در جهت توسعه منطقه استفاده كنیم. 
  
علی بروغنی  در جلسه شورای اداری شهرستان خوشاب، افزود: راه آهن، منابع طبیعی، نیروی انسانی، كشاورزی، محصولات استراتژیك و مسیر ترانزیتی از جمله ظرفیت های شهرستان خوشاب است .

فرماندار خوشاب نیز در این جلسه با بیان اینكه مركز خوشاب دو ماه پیش گازرسانی شد، افزود : خوشاب تنها شهرستان در استان خراسان رضوی است كه هیچكدام از روستاهای آن تاكنون گازرسانی نشده است .

حسین ابراهیمی كردیانی خواستار تحقق قول رییس جمهور مبنی بر گازرسانی 20 روستا در این شهرستان شد.

وی به وضعیت ضعیف ورزشی و تفریحی در خوشاب اشاره كرد و گفت : سرانه ورزشی در این شهرستان با وجود یك سالن ورزشی فقط سه دهم سانتیمتر است .

وی مهم ترین نیاز شهرستان خوشاب را توجه به راهها دانست و گفت: از محورهای اصلی در این شهرستان محور سبزوار به خوشاب و از خوشاب به قوچان است كه 36 كیلومتر از آن اجرا شده است و تكمیل آن نیازمند اعتبارات لازم است.

وی به ظرفیت بخش كشاورزی خوشاب و محصولات ارگانیك چون انگور یاقوتی و پسته اشاره كرد و گفت: آبیاری قطره ای و تحت فشار به دلیل 'ای سی' بالای آب انجام نمی شود.

به گفته وی، آنچه اینجا نیاز است مرمت قنوات، لوله گذاری، استفاده و بهره برداری از آبهای منطقه خوشاب است.

وی به ارتقای روستاهای 'رباط جز، نوده انقلاب و مشكان' با دستور رییس جمهوری در سفر اخیر به خوشاب اشاره كرد و خواستار ارتقای روستای شم آباد به عنوان ' روستای نمونه ایثار' در كشور شد.

فرماندار خوشاب همچنین خواستار ساماندهی مزار گلزار شهدا، آسفالت راههای روستایی، روكش آسفالت محور آبروان تا عباس آباد، اصلاح و توسعه معابر شهری و ایجاد فضای سبز شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.