اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 25 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2473 / نظرات: 0

معاون استاندار و فرماندار در شورای اداری سبزوار/


ارتقاء بخش های داورزن و ششتمد به شهرستان موجب سرور و شادمانی مردم این دیار شد


ارتقاء بخش های داورزن و ششتمد به شهرستان موجب سرور و شادمانی مردم این دیار شد  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: سفر روز گذشته ریاست جمهوری به دیار سربداران برکات بسیار فراوانی برای این شهرستان به دنبال داشته و خواهد داشتو ارتقای داورزن و ششتمد باعث سرور و شادنی مردم این دیار شد. 
 قاسم شعبانی عطار  در نشست شورای اداری سبزوار گفت: موافقت رییس جمهور با ارتقای دوبخش داورزن و ششتمد به شهرستان ، افزایش طول باند فرودگاه و ایجاد دانشکده دندانپزشکی از جمله برکات این سفر بود.
وی در این نشست که با حضور "شیخ الاسلامی" نماینده ویژه هیئت دولت در شهرستان سبزوار برگزار شد افزود: موافقت با اتمام پروژه آنتن راه آهن سبزوار – سلطان آباد به طول 45 کیلومتر تا پایان دولت دهم و همچنین توجه به بخش کشاوری سبزوار از دیگر دستاوردهای این سفر بود.
وی از حضور پر شور و شعور مردم این شهرستان در مراسم استماع سخنرانی ریاست جمهور تقدیر کرد و گفت: این روز به عنوان یک روز تاریخی و بیاد ماندنی در تاریخ سبزوار به یادگار ماند.
وی همچنین با اشاره به در دست احداث بودن حدود چهار هزار و 700 پروژه مسکن مهر با میانگین پیشرفت فیزیکی 80 درصد در سبزوار ابراز امیدواری کرد: بخشی از این واحدها تا پایان امسال بهره برداری شود.
وی با بیان اینکه 35 پروژه دور نخست سفر ریاست جمهوری به سبزوار 100 درصد اجرایی شده و از 44 پروژه دور دوم فقط دو پروژه باقی مانده گفت: سالن ورزشی تمرینی ششتمد در سال 90 با حدود 800 میلیون ریال اعتبار به بسیج سازندگی واگذار شد.
فرماندار سبزوار افزود: مرکز رشد علم و فناوری هم که مجوز آن توسط دانشگاه حکیم سبزواری اخذ شده نیاز به ساختمان دارد که در تعهد استانداری است.
وی خواستار ارتقای خدمات کلینیک تامین اجتماعی ، پیش بینی احداث بیمارستان تامین اجتماعی ، احداث مجموعه ورزشی ، فرهنگی و تفریحی برای کارگران ، تسریع در وعده داده شده رییس کانون بازنشستگان کشوری برای احداث استخر سرپوشیده وهمچنین حل مشکل کارگران و کارفرمایان در استفاده از ماده 80 برنامه پنجم توسعه در این شهرستان شد.
وی با بیان اینکه حدود 45 درصدجمعیت سبزوار شامل 35 هزاربیمه شده مادر با مجموع 150 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند افزود: این افراد در بحث درمانی و نیز دریافت نوبت و ویزیت از کلینیک تامین اجتماعی با مشکلات زیادی مواجهند.
شعبانی در مورد دستاوردهای ارزنده دولت های نهم و دهم در حوزه های مختلف ، اشتغال ایجاد شده در سال قبل ، تاثیرات خوب تسهیلات بنگاه های زودبازده و افزایش قابل ملاحظه اعتبارات عمرانی سبزوار مطالبی بیان کرد.
امام جمعه سبزوار هم در این نشست با اظهار اینکه در عین بیان نقاط مثبت ،باید مشکلات جامعه را هم بیان کرد گفت: اعتیاد ، مواد مخدر و آمار طلاق از مشکلاتی است که باید جلو آنها به طور جدی گرفته شود.
حجت الاسلام و المسلمین 'غلامحسین ابراهیمی' به بخشی از پیشینه غنی فرهنگی سبزوار از جمله پرورش بزرگانی همچون حاج ملاهادی ، آیت الله العظمی سید عبدالاعلی و ... همچنین توانمندی های هنری این شهرستان از جمله در حوزه تعزیه اشاره کرد .
وی گفت: مدرسه علمیه اهل البیت (ع) سبزوار تا کنون 300 طلبه خروجی داشته که در حال حاضر در شهرهای مقدس قم و مشهد و ... هستند. 
یکی از اعضای خانه صنعت و معدن و نماینده بنگاهای زودبازده سبزوار هم در این نشست کمبود نقدینگی ، تورم ، عدم بهره وری و تولید گران را از مشکلات موجود برشمرد و خواستار نظارت بر امکانات فراهم شده از محل صندوق توسعه ملی شد .
' حسین طلوع نیا' راهکارهایی از جمله انضباط پولی دولت ، عدم نشر اسکناس بدون پشتوانه ، یکسان سازی نرخ ارز ، کاهش معوقات بانکی ، تورم و بیکاری ، رقابتی کردن بازار ، حذف انحصارات و رانت ، اعمال مشوق های مالیاتی ، مدیریت درآمدهای نفتی ، تغییر خط مشی وزارت نفت و تمرکز بر نظارت و سیاستگذاری به جای اجرا ، تطبیق رشته های دانشگاهی با نیاز بازار و.... را برای کمک به بخش اقتصادی کشور پیشنهاد داد.
وی همچنین گفت: آنچه در اقتصاد ایران به فراموشی سپرده شده این است که صنعت نفت ملی نشده و دولتی است و حال آنکه باید از نفت به عنوان ثروت ملی برای سرمایه گذاری های زیر ساختی استفاده کرد.
نماینده صنعتگران و معدنکاران سبزوار هم توسعه نیافتن این بخش ها متناسب با توانمندی های شهرستان ،معضل بزرگ بیکاری ، پرداخت نشدن و یا شرایط دشوار پرداخت تسهیلات به طرح های صنعتی از جانب بانک ها و با مشکل مواجه شدن سرمایه گذاری در این شهرستان را از جمله مشکلات عنوان کرد .
'حسن محرابی' خوستار استقرار اداره استاندارد وتحقیقات صنعتی ، تسریع در استقرار منطقه ویژه اقتصادی سبزوار و ... هم شد. وی بوروکراسی اداری ، نرخ بالای تسهیلات را از دیگر مشکلات بخش تولید علاوه بر تحریم ذکرکرد و اعطای بسته های حمایتی هدفمند سازی یارانه ها به صنعت و معدن ، حمایت بیشتر از این بخش ها در مناطق غیر برخوردار ، پرداخت تسهیلات با نرخ بهره پایین تر ، معافیت های مالیاتی و حمایت های بیمه ای بیشتر را هم خواستار شد .
'کوهستانی 'نماینده کارگران و کارفرمایان سبزوار هم کمک به حل معضل بیکاری ، اجرایی شدن ماده 80 ، پی گیری اعطای کارت خرید اعتباری به کارگرن ، تعیین دستمزد آنها در ابتدای سال با توجه به تورم ، توجه به تغییر وضعیت و تامین مسکن کاگران و نیز تامین نیاز مالی ارزی و ریالی شرکت ها را به عنوان بخشی از خواسته های این قشر برشمرد.
ادامه دارد



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.