اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2469 / نظرات: 0

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در سبزوار اعلام کرد:


احمدی نژاد با سفرهای استانی دولت را به مردم برگرداند


احمدی نژاد با سفرهای استانی دولت را به مردم برگرداند  وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: دكتر احمدی نژاد با انجام سفرهای استانی دولت را به مردم برگرداند و فاصله ها را برداشت، دولت و ملت را یكی كرد لذا اینك مردم گوش شنوایی در مسوولان برای طرح مشكلات و ارائه پیشنهادات می یابند. 
   
 'عبدالرضا شیخ الاسلامی' به عنوان نماینده ویژه هیات دولت در جریان چهارمین سفر استانی به خراسان رضوی روز دوشنبه در نشست شورای اداری سبزوار، افزود: سفرهای استانی جزو كارهای بسیار بزرگ و آموزنده در تاریخ كشور بلكه در شیوه مدیریت جوامع می باشد كه منبعث از تعالیم نجاتبخش اسلام و آموزه های نبی گرامی(ص) و ائمه(ع) است.

وی گفت: همانطور كه در سطح ملی رییس جمهوری به استانها سفر می كند، مسوولان شهرستانی و استانی نیز بایستی به شهرها، بخش ها و روستاها سفر كرده و با حضور در مساجد، محله ها، بیمارستانها و غیره با مردم حشر و نشر داشته باشند.

او ادامه داد: بركات این سفرها روحیه گرفتن از مردم، حس مردم از نزدیك، اطلاع از مشكلات و مسائل دورمانده از نگاه مسوولان، انتقال بازخورد اقدامات از طریق مردم و اصلاح عملكرد و تشویق مسوولان بخاطر كارهای خوب انجام شده است.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی تاكید كرد: مدیران باید از از پشت درهای بسته و كارتابل های مدیریتی خارج شده و با مردم ارتباط مستقیم داشته باشند.

شیخ الاسلامی در ادامه همچنین گفت: باور من این است كه اگر بخواهیم اشتغال را حل كنیم باید از دریچه فرهنگ وارد شده تا معنا و مفهوم كار درست به جوانان منتقل شود، كار را باید ارج و قیمت نهاد، بیكاری را عار و مذموم كرد لذا انتقال این فرهنگ وظیفه دستگاههای فرهنگی و همه مسوولان است.

وی افزود: ارزش كار باید در جامعه نهادینه شده و كار را نباید تحقیر كرد.

او از فرهنگ فعلی حاكم بر جامعه مبنی بر رغبت لیسانسه ها به كارمند دولت شدن و پشت میز نشینی انتقاد و بیان كرد: اینكه همه كارمند دولت شوند شدنی نیست.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: یك جنگ تمام عیار اقتصادی علیه كیان جمهوری اسلامی توسط خبیث ترین موجودات عالم در جریان است.

وی اضافه كرد: می توانیم با این جنگ مقابله كنیم و این كار ملی و همگانی است كه همه مسوول در آن هستند و شان یك مدیر جامعه اسلامی قبل از هر چیز شان فرهنگی است.

شیخ الاسلامی همچنین با اشاره به درخواست هایی كه در مورد بخشش معوقات بانكی وجود دارد، گفت: سیستم ما در این حوزه تشویق تنبل ها و تنبیه زرنگ ها شده، حال آنكه باید كسانی كه تسهیلات خود را به موقع برگردانده و اشتغال هم ایجاد كرده اند تشویق شوند.

وی با اشاره به انتظاراتی كه برای بخشش معوقات وجود دارد، افزود: اینكار هم باید به موقع و هوشمندانه باشد.

او گفت: صنعت و تولیدی كه بسته به یارانه، تامین و تزریق منابع خارج از چرخه خود شود هیچگاه پا نمی گیرد.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی همچنین برگزاری 60 نشست توسط شورای عالی اشتغال را نیز بی نظیر دانست و افزود: سند توسعه اشتغال تصویب و در شهرستان سبزوار هم اجرا شده است.

وی با اشاره به سهمیه های اشتغالی در نظر گرفته شده سالهای گذشته برای استانهای مختلف كشور و تحقق آن، افزود: در عین حال هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

او افزود: بیكاری عوامل و ریشه های متعدد دارد و یك شبه ایجاد نشده لذا باید یك به یك اصلاح شود.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به تدابیر جدیدی كه امسال برای حوزه كشاورزی پیش بینی شده نیز گفت: وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی به جهت تشكیل تعاونی، سازماندهی، در اختیار گذاشتن منابع با كمك منابع بانكی و فراهم كردن ساز و كار در این حوزه دخیل است.

وی اضافه كرد: با این تدابیر متخصصان حوزه كشاوزی امكان استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده را دارند.

شیخ الاسلامی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام 'تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی' گفت: زمانی بهترین كار حضور در جبهه ها بود اما امروز جهاد مقدس ما تلاش و فعالیت در میدان اقتصادی است.

وی با اشاره به الزامات این جهاد اقتصادی و ضرورت تشكیل اتاق جنگ برای این جهاد، گفت: فعالان اقتصادی سربازان این عرصه و مدیران، مسوولان اتاق جنگ جهاد مقدس اقتصادی هستند.

او ادامه داد: شورای اداری شهرستانها هم اتاق جنگ در عرصه اشتغالزایی، كار مضاعف و تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی است و همه حتی دستگاههای فرهنگی در این حوزه مسوولیت دارند.

وی در بخشی دیگری از سخنانش تعاون را از اركان اقتصادی كشور عنوان و بیان كرد: این بخش تا حدود زیادی مهجور مانده و به خوبی نتوانسته ایم از ظرفیتهای آن استفاده كنیم.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی همچنین شمار بیمه شدگان تامین اجتماعی را در سطح كشور 33 میلیون نفر ذكر و بیان كرد: این بیمه شدگان در بخش بازنشستگی، درمان، بیمه روستاییان، عشایر و سازمان بهزیستی خدمات دریافت می كنند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.