اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 24 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2431 / نظرات: 1


استان شدن سبزوار ، خواسته ی نمایندگان از ریاست جمهور


استان شدن سبزوار  خواسته ی نمایندگان از ریاست جمهور جناب آقای دکتر احمدی نژاد مقام محترم ریاست جمهوری اسلامی

«با سلام و تحیت فائقه احتراماً ضمن سپاس و تشکر فراوان از تشریف فرمایی حضرتعالی و هیئت همراه به خطه سربداران ، باستحضار آن مقام گرامی می رساند شهرستان سبزوار در طول سده اخیر از جایگاه ویژه ای در پهنه ایران زمین برخوردار بوده است به طوریکه پس از پیروزی مشروطیت و تأسیس پارلمان به سال ۱۲۸۵ خورشیدی ، از جمله معدود مناطق ایران به شمار می آمده ، که از همان ابتدا همیشه دارای دو نماینده در مجلس ایران بوده و حتی پس از تصویب قانون تقسیمات کشوری به سال ۱۳۱۶ خورشیدی ، همواره به عنوان یکی از مهمترین گزینه های کشور جهت ارتقاء به استان قلمداد می شده است .

به علاوه اینکه موضوع استحقاق سبزوار جهت ارتقاء در اولین مطالعات آمایش سرزمینی ایران به سال ۱۳۵۴ توسط شرکت ست کوپ فرانسوی که به سفارش وزارت کشور وقت انجام گردید صراحتاً بدان پرداخته شده است. با اینحال علیرغم پتانسیل ها و توانمندی های سبزوار در عرصه های گوناگون ، لیکن بنا به کم توجهی های اعمال شده در طول چند دهه گذشته ، متأسفانه این خطه هم اکنون گریبانگیر معضلات بغرنجی همچون رشد روزافزون مهاجرت و رشد سریع حاشیه نشینی می باشد.

لذا از حضرتعالی استدعا می نماید با توجه به پیشینه درخشان سبزوار در بارور نمودند فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی ، که به حق یکی از ستون های مستحکم دفاع از هویت سرزمین ایران در طول تاریخ بوده است ، و با عنایت به در پیش رو بودن هفتصدمین سال ظهور نهضت سربداران در بیستم خرداد ماه ۱۳۹۳ (مطابق با ۱۲ شعبان ۱۴۳۵قمری) که برای اولین بار به پایین کشیدن سیطره جهانی مغولان در ممالک تحت سیطره خود از ماورای چین تا قطب اروپا منتهی گردید و به تشکیل اولین حکومت شیعی در تاریخ اسلامی انجامیده شد و نیز با امعان نظر به وجود کلیه شاخص های لازمه جهت تشکیل یک استان جدید از اینرو استدعا دارد تا در عصر جمهوری اسلامی ایران و به دستور حضرتعالی ، ارتقاء این خطه به استان سربداران در دولت دهم عملیاتی گردیده و ساکنین محروم منطقه ضمن نیل به آرزوی خفته خود در طول زمان ، از شهد نعمت برخورداری در دولت منادی عدالت نیز بهره مند گردند. بی شک مردمان قدرشناس و آیندگان این بر و بوم از بذل عنایت حضرتعالی کمال سپاس و امتنان را خواهند داشت. »

سپاسگزاریم نمایندگان مردم شریف شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب/ سايت محسني





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


سبزواری
با تشکر فراوان از زحمات نمایندگان محترم سبزوار