اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 24 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2421 / نظرات: 2

در آستانه سفر رئيس حمهور به سبزوار/


مهندس تعصبي :حمایت دولت از فرصتهای گردشگری سبزوار ضروری است


مهندس تعصبي :حمایت دولت از فرصتهای گردشگری سبزوار ضروری است  نایب رییس شورای اسلامی شهر سبزوار خواستار حمایت دولت از فرصت های گردشگری و كمك به رفع تهدید قنوات سبزوار شد و گفت :حمایت دولت از فرصت های گردشگری این شهر ضروری است .
  
 
مهندس 'جلال تعصبی' روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا بخشی از مشكلات و نیازهای شهر سبزوار در آستانه سفر رییس جمهوری و هیات همراه به این شهرستان را بیان كرد.

وی اظهار داشت: مجموعه های گردشگری امامزاده شعیب ، سبریز و اسرار سبزوار نیازمند حمایت و توجه ویژه برای تسریع در اجرا هستند.

وی با اشاره به مكاتبات انجام شده با استانداری خراسان رضوی در رابطه با مجموعه گردشگری 'سبریز' سبزوار گفت: بنا بر مستندات تاریخی موجود در زمان حمله تيموز به خراسان  90 تا 150 هزار نفر از مردم این شهر به جرم شیعه بودن سر بریده شده و مناره ای در این محل از سر آنها ایجاد شد.

'مهندس تعصبی' با بیان اینكه بنا بر نقل قول ها فقط جمعیت كارگران قالیباف سبزوار در آن زمان 300 هزار نفر و تقریبا به اندازه جمعیت فعلی این شهر بوده، افزود: این مجموعه تبدیل به منطقه گردشگری خواهد شد كه در صورت تملك مدرسه دهخدا واقع در این محدوده ، آماده آغاز این پروژه هستیم.

وی از امامزاده شعیب (ع)سبزوار هم به عنوان یكی از قطب های مهم گردشگری و مذهبی این شهر نام برد و افزود: با اتصال این بقعه متبركه به كمربندی سبزوار كه سالانه محل عبور میلیون ها زائر و مسافر بارگاه رضوی است می توان حجم وسیعی از این مسافران را به این سمت جذب كرد.

وی با بیان اینكه مصوبه كمیسیون ماده 100 برای این پروژه گرفته شده و آماده آغاز است اجرای این پروژه را نیازمند توجه و مساعدت دانست.

نایب رییس شورای اسلامی شهر سبزوار همچنین با اظهار اینكه این شهرستان دارای حدود یك هزار اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده و حدود 200 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی است،بیان كرد: برخی مواریث فرهنگی و معنوی این شهر مغفول مانده و در حال تخریب است .

وی از جمله توجه به تپه دامغانی ها كه تنها یك نمونه دیگر مانند آن در عشق آباد تركمنستان به نام تپه نمازگاه وجود دارد را خواستار شد و گفت: این تپه تنها مدرك اثبات كننده سابقه شش هزار ساله سكونت در سبزوار است.

وی خطر تخریب مسجد جامع سبزوار را هم خاطر نشان كرد و اضافه كرد: شبكه فاضلاب در بسیاری از نقاط سبزوار و حاشیه شهر اجرا نشده و از مشكلات اساسی این شهر است كه نیاز به اعتبار دارد.

وی مجموعه گردشگری اسرار سبزوار با محوریت آثار تاریخی آرامگاه های اسرار و بقراط ، كاروانسرای حاج فرامرزخان و غیره در مساحت سه هكتاری را هم نیازمند توجه و مساعدت عنوان كرد.

' مهندس تعصبی' افزود: ساماندهی ورودی و خروجی های سبزوار و حل مشكل تملك در این مسیرها ، مساعدت در پرداخت بدهی ادارات به شهرداری سبزوار و تسریع در فاز آزاد راه حرم تا حرم در محدوده سبزوار هم از مهمترین خواسته های این شهر است.

وی راه اندازی نمایشگاه دائمی و دفتر نمایندگی بازرگانی در این شهر كه به عنوان شهری تجاری مطرح است را از ضرورت های بخش اقتصادی سبزوار برشمرد و افزود: با نبود دفترنمایندگی بازرگانی تجار این شهرناچار به مراجعه به مشهد بوده و با مشكلاتی مواجه هستند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.