اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2420 / نظرات: 0

فرماندار خوشاب :


خاطره خوش ارتقا خوشاب به شهرستان برای مردم به یاد ماندنی است


خاطره خوش ارتقا خوشاب به شهرستان برای مردم به یاد ماندنی است  فرماندار خوشاب گفت: ارتقا این خطه در چارچوب تقسیمات كشوری به 'شهرستان' برای شهروندان خوشابی یك خاطره خوش و به یاد ماندنی است.
  
 
'حسین ابراهیمی كردیانی' همزمان با چهارمین سفر استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت به خراسان رضوی روز یكشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: پیرو این ارتقا شهرستان تازه تاسیس خوشاب از نظر شاخص های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیازمند توجه ویژه است.

وی با اشاره به بركات سفرهای استانی ابراز امیدواری كرد یكصدمین سفر استانی رییس جمهور كه به خراسان رضوی صورت گرفته موجب تسریع در شهرستان محروم خوشاب شود.

فرماندار خوشاب در تشریح نیازهای این منطقه نیز گفت: حوزه راههای مواصلاتی این شهرستان نیازمند رسیدگی است.

وی با اشاره به عبور محور ترانزیتی سبزوار - قوچان از خوشاب، خواستار تخصیص اعتبار لازم برای ساخت جاده كنارگذر شهر سلطان آباد شد.

ابراهیمی افزود: روازنه حداقل 250 دستگاه تریلر و كامیون از این محور و شهر سلطان آباد عبور می كنند لذا برای جلوگیری از مشكلات و خسارات جانی و مالی ناشی از عبور این تعداد خودروی سنگین برای شهروندان سلطان آبادی، اجرای پروژه كنارگذر نیازی ضروری است.

فرماندار خوشاب با اشاره به اجرای كار مطالعاتی در این خصوص، ادامه داد: قطعه نخست این محور از سمت سبزوار و قطعه دوم از سمت قوچان در حال كار است لذا درخواست ما اجرای قطعه سوم این محور به عنوان 'كنارگذر شهر سلطان آباد' به طول 18 كیلومتر است.

ابراهیمی، محور مواصلاتی سلطان آباد به سمت فیروزه و مشهد را هم با توجه به تردد بخشی از زائران بارگاه رضوی از جمله از جوین و جغتای نیازمند مرمت، آسفالت مجدد و شانه سازی دانست.

وی همچنین گفت: برای تعداد زیادی از روستاهای این شهرستان اعتبار از محل تملك دارایی در نظر گرفته شده اما آسفالت راه تعدادی از دیگر روستاها نیاز به تخصیص اعتبار دارد.

فرماندار خوشاب در ادامه خواستار ساخت بیمارستان 32 تختخوابی سلطان آباد نیز شد و گفت: وزیر بهداشت و درمان در سفر اخیر خود به این شهرستان با تبدیل مجوز مركز درمان بستر سلطان آباد به بیمارستان 32 تختخوابی موافقت كرد.

وی با اشاره به قول پیگیری استاندار خراسان رضوی برای این مورد افزود: ساخت این بیمارستان با توجه به فاصله خوشاب از شهرستانهای اطراف و فاصله بالای 100 كیلومتری تعدادی از روستای شهرستان تا سبزوار، ضرورت دارد.

او در ادامه با اشاره به استعدادهای بخش كشاورزی خوشاب 'راه اندازی صنایع تبدیلی' را لازمه كمك به این بخش و باعث اشتغالزایی در منطقه عنوان و بیان كرد: ضایعات بالای محصولات هنگام انتقال آنها، از مشكلاتی است كه كشاورزان با آن مواجهند.

فرماندار خوشاب همچنین زیرساختهای صنعتی این شهرستان تازه تاسیس را در حال فراهم شدن توصیف و بیان كرد: زیرساختهای ناحیه صنعتی خوشاب آماده شده و امیدواریم با مشاركت بخش خصوصی شاهد حضور صنایع در این ناحیه باشیم.

وی تحقق این مهم را موجب اشتغال جوانان و صنعتی شدن منطقه عنوان كرد و در ادامه از ورود تجهیزات كارخانه سیمان 'فرجاد' خوشاب از 21 اردیبهشت ماه خبر داد.

این مسوول ، غنای معادن این شهرستان و اشتغال ایجاد شده در این بخش را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: نبود صنایع تبدیلی موجب صدور غالب منابع 'خوشاب' به صوت خام به مركز استان و سایر شهرستانها شده است.

فرماندار خوشاب از پیش بینی سهم 50 میلیارد ریالی برای توسعه بخش كشاورزی این شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: این سهمیه سقف ندارد و قابل افزایش است.

وی همچنین رونق كشت پسته و وجود چهار هزار و 200 هكتار پسته كاری در شهرستان شامل حدود دو هزار هكتار باغ بارور، تولید محصول ارگانیك انگور یاقوتی و شاخص بودن 'خربزه مشكان' را از جمله استعدادهای بخش كشاورزی خوشاب معرفی و ابراز امیدواری كرد به بركت دور چهارم سفر استانی رییس جمهور به خراسان رضوی، به این بخش نیز توجه جدی صورت گیرد.

او همچنین 'توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی، توجه به ظرفیت گردشگری خوشاب با عنایت به وجود نقاط گردشگری قابل توجه همچون مناطق ییلاقی نشیب، طبس، آثار باستانی و تعداد زیاد بقاع متبركه و حوزه آب روستایی' شهرستان خوشاب را خواستار شد.

وی در ادامه با اشاره به استقرار 10اداره در این شهرستان تازه تاسیس گفت: امیدواریم در آینده نزدیك شاهد راه اندازی مجتمع اداری شهرستان و استقرار كامل ادارات باشیم.

او استقرار نمایندگی بانك ملی، صندوق مهر امام رضا(ع) و همچنین استقرار حداقل یك واحد دانشگاه پیام نور در خوشاب را از دیگر انتظارات این شهرستان دانست.

او گفت: تعدادی از خیران آمادگی واگذاری زمین برای ساخت دانشگاه را دارند.

فرماندارخوشاب در ادامه وجود روستاهای نمونه ایثارگری در این شهرستان را از استعددهای آن و نشانه ولایتمداری مردم این خطه دانست و افزود: از جمله 'روستای شم آباد' این شهرستان با 150 خانوار 45 شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی كرده كه با تعداد شهدای برخی شهرستانها برابری می كند.

خوشاب واقع در شمال غرب سبزوار از سال 1389 بر اساس مصوبه هیات وزیران به شهرستان ارتقا یافته است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.