اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 18 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2388 / نظرات: 0


اولین جشنواره شیر و سلامت پیش دبستانی در روداب برگزار شد


اخبار روداب / چهارمین جشنواره شیر مدارس و اولین جشنواره شیر پیش دبستانی با هدف حمایت از تولید داخلی ، پرورش هویت ملی، آشنایی نوآموزان و خانواده های آنان با ارزش غذایی و فواید شیر ، ترویج فرهنگ مصرف صحیح شیر، آشنایی نو آموزان با زندگی روستایی و عشایر، ترویج فرهنگ صرفه جویی ، در شهر روداب برگزار شد.
در این جشنواره که با حضور مهندس حسین چمنی مشاور انجمن صنایع لبنی ایران، مهندس راه چمنی مدیر آموزش و پرورش و حضور بیش از 20 مرکز پیش دبستانی مستقر در روستاهای شهرستان سبزوار برگزار گردید در ابتدا بخشدار روداب ضمن عرض خوش آمد گویی با اشاره به سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی، به معرفی پتانسیل های بخش روداب پرداخت و از اقدامات صورت گرفته توسط عوامل اجرایی جشنواره، آموزش و پرورش، شورای اسلامی و مدیریت مهد کودک شازده کوچولو و سایر دست اندر کاران تقدیر و تشکر نمود.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار بابیان اهداف برگزاری جشنواره های شیر و اهمیت تغذیه با رشد فرزندان گفت: رشد آینده فرزندان با غذای سالم جسم و روح تضمین می شود و از خانواده ها خواست تا نسبت به این امور حساسیت بیشتری به خرج دهند.
در ادامه مهندس حسین چمنی مشاور انجمن صنایع لبنی ایران با بیان این مطلب که در هرم جمعیتی 4 دهه آینده تعداد سالمندان بیشتر از سایر گروههای سنی خواهد بود و ایران با جمعیتی سالمند روبرو می شود، افزود: 80 درصد بیماریهای دوره سالمندی رابطه مستقیم به میزان و فرهنگ مصرف شیر دارد.
وی با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی " سالمندی و توانمندی" به بررسی دیدگاههای دین مبین اسلام ، فرهنگ کهن و فرهنگ جدید در رابطه با شیر غذایی غیر قابل جایگزین پرداخت.
نمایشگاه کاردستی با پاکتهای شیر توسط نو آموزان مراکز پیش دبستانی، نمایشگاه غذای محلی با شیر و اجرای چندین برنامه جذاب هنری در رابطه با فرهنگ مصرف شیر از سایر برنامه های این جشنواره بود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.