اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 18 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2387 / نظرات: 0


سايت روستاي مهر/مسوولان انتقاد پذير باشند


آنچه در وظایف و استراتژی رسانه ها وجود دارد،اطلاع رسانی درجهت افزایش آگاهی عمومی  مردم و رسیدگی به مشکلاتی است که مسئولین یا بی توجه اند و یا اینکه هنوز به گوششان نرسیده است.

خوشبختانه شهرستان سبزوار یکی از شهرهایی است که در زمینه ی اطلاع رسانی حرف اول را در سطح استان می زند.فعال بودن بیش از ۲۰ سایت رسمی و دهها وبلاگ روستایی و اداری از نشانه های حضور پررنگ اصحاب رسانه در سبزوار می باشد.

نکته ای که امروزه برای ما مهم است نتیجه گیری از بیان مطلبی در رسانه ها می باشد.در واقع یک واحد اطلاع رسانی بعد از درج یک مطلب انتظار دارد پاسخ آن را بشنود.رسانه جایی است که حرف ها باید زده شود و در آخر نکته ها ونتیجه های مهمی گرفته شود.

اصحاب رسانه در تلاش اند که مشکلات مطرح شده را به گوش مسئولین برسانند و در انتظار پاسخ باشند.ولی  ظرفیت های مسئولین باید به میزانی باشد که این حقیقت را به خود بفهمانند که مردم سوال و درخواست دارند و پاسخ آن باید توسط مراجع ذیصلاح داده شود.در اخبار متفاوت وبلاگ ها و سایت های خبری همه می بینند که بعضی افراد در واکنش به خبر مطرح شده،دست به اقدام های گوناگونی می زنند.بارها دیده شده که در رسانه های محلی حتی با تماس های تلفنی مورد تهدید قرار گرفته اند.البته باید نیمه ی پر لیوان را هم دید.مراجعی هستند که بعد از ارائه ی یک خبر در سایت های خبری به روشنگری موضوع می پردازند که به یکی از آنها اشاره می نماییم.

سال گذشته در بیان خبری در وبلاگ روستای مهر،انتقادی به اداره ی فرهنگ و ارشاد شد.بعد از پخش خبر در رسانه های محلی جناب آقای عسکری رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در تماس با ما به روشنگری موضوع پرداخت و ماهم به پاسخ خود رسیدیم.در این ماجرا چند موضوع بسیار قابل تحسین بود.

۱-ایشان در بیان پاسخ هیچگونه تند روی و واکنش تنش زایی از خود نشان ندادند وبا بیانی بسیار عالی به تبیین موضوع پرداختند.

۲-ایشان خوشحال بودند که اصحاب رسانه مواردی اینچنینی در دید دارند و همیشه ناظر بر اعمال مسئولینند.

۳- ماهم با درج پاسخ موضوع در وبلاگ خوشحال شدیم که این موضوع پاسخ داده شد ودیدی عالی نسبت به مدیریت جناب آقای عسکری پیدا کردیم.

از این موارد تحسین بر انگیز مسئولین موارد بسیاری داریم.ولی متاسفانه هنوز بیشتر مسئولین ما به این باور نرسیده اند که انتقاد ها را قبول و با سعه ی صدر خود پاسخ دهند.چند روز پیش بعد از قطع وبروزنشدن سایت سلام سبزوار تمامی اصحاب رسانه این موضوع را به خود قبولاندند که شاید مورد واکنش بعضی مسئولین قرار گرفته است.حتی وبلاگ های محلی همچون برگو به تشریح بیشتری پرداختند.حال اینکه باید چند نکته را در آخر توجه نماییم:

۱-ظرفیت انتقادی مسئولین باید افزایش یابد.

۲-بعد از ارائه ی خبر در سایت ها و رسانه های دیگر، مسئولین با واکنشی مناسب نسبت به خبر مربوطه به ارائه ی پاسخ بپردازند.

۳-اصحاب رسانه در بیان اخبار دقت تمام را داشته باشند تا خدای نکرده مطالب نادرست و تصدیق نشده درسایت خود قرار ندهند.زیرا از جهتی هم در صورت نادرست بودن مبنایی یک موضوع مسئولین حق دارند.

۴-تعاملی سازنده بین مسئولین ومطبوعات برقرار شود تا در بیان مطالب و ارائه پاسخ به هیچ مشکلی بر نخورند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.