اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 17 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2375 / نظرات: 0

معاون اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوی:


پاداش بازنشستگان جدید آخر هر ماه پرداخت می شود


پاداش بازنشستگان جدید آخر هر ماه پرداخت می شود  معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره كل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی از تصمیم این اداره كل برای پرداخت پاداش بازنشستگان در آخر هر ماه، از ماه آینده خبر داد.
  
 
به گزارش ایرنا، 'موسی الرضا صائمی فرد' روز یكشنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه گروه شهید فرومندی در سبزوار افزود: 450 میلیارد ریال پاداش بازنشستگان طی چند روز گذشته به حساب آنان واریز شده است.

وی گفت: تلاش می كنیم پاداش پیشكسوتانی كه از ماه آینده بازنشسته می شوند، آخر همان ماه به حسابشان واریز شود.

وی با بیان اینكه در شهریور و مهر در این زمینه مشكل خواهیم داشت، علت این امر را افزایش تعداد بازنشستگان در این ماهها ذكر كرد.

وی اظهار داشت: پاداش حدود 20 تا 30 معلم كه در ماه بازنشسته می شوند بسته به نوع حقوق آنها بطور متوسط در مجموع ماهیانه 300 تا 350 میلیون ریال است كه با پرداخت ماهانه این پاداش مشكل فعلی حل می شود.

وی همچنین گفت: ساختار نظام جدید آموزشی تعریف شده و شرایط برای اجرای آن مهیا است و تمام امكانات و مسوولان آموزش و پرورش در این جهت بسیج شده اند.

وی با بیان اینكه اجرای این نظام از سال آینده آغاز و ششم ابتدایی به این مقطع اضافه شده و اول راهنمایی حذف می شود افزود: در سال های پس از آن بتدریج سال های دوم و سوم راهنمایی حذف و اول و دوم متوسطه به جای آنها مستقر می شود.

وی اظهارداشت: در سال های اول و دوم متوسطه دبیران سیال شده و چیزی به نام تغییر مقطع، حكم و اینگونه قید و بندها نخواهد بود.

صائمی فرد افزود: در نظام فعلی دانش آموز پس از اتمام دوران ابتدایی و گذراندن یك دوره سه ماهه تعطیلی تابستان وارد دوران راهنمایی شده و با تغییر یكباره شكل و محتوای كتاب ها و دو برابر شدن حجم مطالب درسی مواجه و دچار افت تحصیلی می شود.

وی با بیان اینكه در نظام جدید تلاش بر رفع این مشكل شده است گفت: در كلاس ششم درس های پنج پایه ابتدایی عالمانه دنبال می شود ،ضمن اینكه محتوا نیز تغییر می كند.

وی اظهارداشت: در كلاس ششم ابتدایی دو كتاب كار به معنای مهارت های زندگی و فناوری افزوده می شود.

وی گفت: در نظام جدید (شش، سه، سه) دوره پیش دانشگاهی نیز حذف می شود.

صائمی فرد با بیان اینكه امروز دانش آموزان بیش از همیشه به حضور و نفس گرم معلم نیازمند هستند افزود: امروز استكبار جهانی تلاش می كند دانش آموزان را از نظر پوشش، رفتار و تكلم به بیراهه بكشاند و تنها كسی كه می تواند سردمدار حفظ و پاسداری از ارزش ها باشد، معلم است.

وی اظهار امیدواری كرد، معلمین با الگوگیری از استاد شهید مطهری بتوانند دانش آموزان را كه به عنوان امانت در اختیار آنها هستند، به سرمنزل مقصود برسانند.

در این مراسم از چند تن از معلمان نمونه قطب شهید فرومندی شامل شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب و مناطق آموزش و پرورش ششتمد و داورزن سبزوار قدردانی شد./2

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.