اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 17 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2373 / نظرات: 0

استاد حوزه و دانشگاه سبزوار:


آن چیزی که مطهری را مطهری کرد تعبد او بود


محمد علیمحمدی در مراسم اهدای کتابهای استاد مطهری  در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ضمن معرفی این استاد شهید وی را شخصیت برجسته توصیف کرد.

 و ی   مهمترین ویژگی های ایشان را تقوا و شب زنده داری برشمرد. و شهید مطهری را مصداق بارز فرمانده جنگ نرم عنوان کرد که چونان طبیبی حاذق متناسب با اوضاع جامعه هم نسخه می نویسد و هم داروی مورد نیاز را فراهم می کند.
مدیر  حوزه علمیه اهل البیت (ع) سبزوار افزود: ایشان اگر در شرایط فعلی می بودند برای مبارزه با عرفان های کاذب دست به قلم می شدند. و با توجه به فرمایش اما م راحل درباره آثار این شهید بزرگوار که آنها را بدون استثناء خوب و مفید می دانند مطهری را الگوی حسنه ای دا نست و ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم ادامه دهنده راه ایشان باشیم.
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوار نیز با ابراز خوشنودی به خاطر برگزاری این کار فرهنگی و خدا پسندانه در هفته با شکوه معلم و قدر دانی از مقام علم وعالم وبزرگداشت یاد وخاطره استاد شهید مرتضی مطهری ، ارائه آثار این فیلسوف گرانقدر که امام(ره) وی را حاصل عمر خود می دانست را ابتکاری ارزنده از سوی استاندار خراسان رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان رضوی برشمرد.
مجید عسکری برگزاری نمادین اهدای کتابهای استاد شهید مطهری با حضور مسئولین شهرستان را نشانه ارج نهادن به مقام شهید ، بزرگداشت معلمان عالم وعامل وتاکید برسخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ومقام معظم رهبری برای پاسداشت آثار این دانشمند فرهیخته انقلاب دانست .
وی اهدای 16600جلد کتاب در قالب225 دوره ازمجموعه آثار استاد شهید مطهری را که به کانونهای فرهنگی وهنری مساجد، دانشگاهها، مراکز فرهنگی وهنری، مراکز علمی وموسسات، حوزه های علمیه و پایگاههای بسیج تعلق گرفته است را به منظور دسترسی همگانی وسهل الوصول به همه آثار شهید عرصه های علم وایمان اعلام کرد.
شایان ذکر است: برگزاری نمایشگاهی از مجموعه آثار استاد شهید همزمان با مراسم نمادین به صورت ویترین باز و چیدمان قفسه ای و چیدمان هنری بر روی دیوار در نگار خانه امیر شاهی سبزواری اداره فرهنگ وارشا د اسلامی توسط اعضای نمایند گی دبیر خانه مساجد و بزرگداشت استاد مطهری وپخش سرود معلم واهدای نمادین مجموعه آثار توسط مسئولین به نمایندگان مراکز فرهنگی وهنری شهرستان وپخش کتب از برنامه های این مراسم بود.

گفتنی است در مراسم نمادین اهدای مجموعه آثار استاد شهید مرتضی مطهری مهندس شعبانی معاونت استاندار وفرماندار ، آقای مدرسی پور معاونت سیاسی واجتماعی، آقای علیمحمدی استاد حوزه ودانشگاه ورئیس حوزه علمیه اهل البیت (ع) رییس وکلیه اعضای شورای اسلامی، رئیس و کارشناسان اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ، مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد ومهمانانی از نیروی مقاومت بسیج ، کانون هنرمندان، کانونهای فرهنگی وهنری مساجد، دانشگاهها وموسسات فرهنگی وهنری وقرآنی سطح شهرستان سبزوار حضور داشتند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.