اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 15 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2366 / نظرات: 0


جشنواره قرآن و عترت ویژه خانواده بزرگ بهزیستی در سبزواربرگزار شد


 پنجمین جشنواره منطقه ای مسابقات قرآن و عترت ویژه خانواده بزرگ بهزیستی با حضور شركت كنندگانی از پنج شهرستان استان خراسان رضوی روز پنجشنبه در سبزوار برگزار شد.
 سرپرست اداره تبلیغات اسلامی سبزوار در آیین افتتاحیه این مسابقات به فرمایشاتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) در مورد قرآن كریم اشاره كرد و گفت: حق تلاوت قرآن پیروی از آن است.
حجت الاسلام 'محمد علی فاطمیان گفت :قرآن كریم سفره الهی است كه هر چه می توانیم باید از آن بهره ببریم.
وی ادامه داد : به فرموده رسول خدا بهترین افراد كسانی هستند كه قرآن بخوانند و آن را به دیگران بیاموزند و هر كس قبل از سن بلوغ قرآن را فرا گیرد خداوند به او حكمت عنایت می كند.
وی همچنین با اشاره به دیگر فرمایشات حضرت محمد (ص) تلاوت قرآن و پیروی از آن را موجب زندگی سعادتمندانه ، نجات در روز قیامت و در امان بودن در این روز ، سنگین شدن ترازوی عمل ،بالا بردن انسان در درجات بهشتی و غیره برشمرد.
این مسوول قرآن كریم را ذكر خداوند ، سپر از شیطان ، بهار دل و شفای سینه معرفی كرد و ادامه داد: خانه ای كه در آن قرآن تلاوت شود آرامش بر اهل آن نازل و قلبی كه قرآن در آن جای گیرد رحمت خداوند بر آن احاطه می كند.
رییس اداره بهزیستی سبزوار هم اظهار داشت: 200 نفر از مجموعه تحت پوشش بهزیستی شامل مددجویان ، مربیان مهد كودك ها ، كاركنان و ... از شهرستان های سبزوار ، نیشابور ، فیروزه ، جوین و جغتای در این مسابقات شركت كرده اند.
محمد حسین هاودی فربا بیان اینكه این افراد ر رشته های قرائت ، ترتیل و حفظ به مدت یك روز به میزبانی سبزوار با هم رقابت می كنند افزود: این مسابقات همزمان در چهار منطقه استان در حال برگزاری است كه برگزیدگان به مرحله استانی راه می یابند.
مراسم افتتاحیه این مسابقات با حضور روسای ادارات بهزیستی نیشابور ، جوین ، جغتای ،شمار دیگری از مسووان سبزوار و این شهرستان ها و شركت كنندگان برگزار شد.
جشنواره مسابقات قرآن و عترت ویژه خانواده بزرگ بهزیستی توسط سازمان بهزیستی استان خراسان رضوی و به همت اداره بهزیستی سبزوار در مجموعه تالار یاس مركز معلولان ذهنی امیر المومنین (ع) این شهر در حال برگزاری است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.