اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 11 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2334 / نظرات: 0

امام جمعه داورزن :


طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید سرعت بیشتری به خود گیرد


طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید سرعت بیشتری به خود گیرد  امام جمعه بخش داورزن سبزوار گفت : طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش روند كندی دارد و باید سرعت بیشتری به خود گیرد. 
  
به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش داورزن ،حجت الاسلام محمود مداحی در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش منطقه داورزن افزود : این تحول مطالبه مقام معظم رهبری است و باید مسوولان در اجرای صحیح آن سرعت بیشتری دهند.

وی با اشاره به قرار گرفتن 12 سال از عمر دانش آموزان در محیط آموزشی بیان كرد : آموزش و پرورش با استفاده از این فرصت باید بیشترین تاثیر اجتماعی و روانی را بر دانش آموزان داشته باشد.

وی ادامه داد : توجه به مباحث پرورشی و معنوی و دینی به همراه مسائل علمی همچون دو بال خواهند بود كه دانش آموزان را به سوی انسانیت پروراز خواهند داد.

امام جمعه داورزن با اشاره به روز معلم و گرامیداشت شهادت استاد شهید مرتضی مطهری اضافه كرد: قطعا هر جامعه ای یا معلم است و یا متعلم كه در این مسیر باید قدر فرصت ها دانسته شود.

مداحی گفت : قرآن كریم در بیش از هزار آیه شان علم و علم اندوزی و نگرش در پدیده های هستی را به مردم توصیه كرده است .

وی در ادامه برنامه های گرامیداشت هفته معلم را خاطر نشان كرد و گفت: باید اجرای برنامه های فرهنگی با موضوعات علمی با استفاده از كتب استاد مطهری در بین دانش آموزان و معلمان اجرایی شود.

وی برپایی نمایشگاههای كتاب و نرم افزار از اندیشه ها و كتب استاد مطهری را در سطح مدارس منطقه خواستار شد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش منطقه داورزن نیز در سخنانی اجرای طرح تحول بنیادین را یك جراحی بزرگ در آموزش و پرورش خواند و گفت : باید تمام ادارات و نهادهایی كه به نوعی با آموزش و پرورش ارتباط دارند در این تحول همراهی و همكاری داشته باشند.

محمد علی صادقی شكیب افزود: اجرای و استقرار نظام جدید آموزشی تنها یكی از موارد بیان شده در این سند خواهد بود.

وی كندی پیشرفت این طرح را به واسطه بزرگی آن دانست و گفت : اجرا گام به گام این طرح باعث شناسایی مشكلات و در نتیجه انجام اقدامات مناسب خواهد بود .

وی با اشاره به استقرار نظام آموزش جدید از سال تحصیلی آینده بیان كرد : در اجرای این نظام احتمال حضور معلمان مقطع راهنمایی در پایه ششم و به عنوان تدریس تخصصی زیاد خواهد بود.

سرپرست اداره آموزش و پرورش منطقه داورزن با اشاره به اجرای موفق طرح جابر ابن حیان ادامه داد:خوشبختانه با استقبال بسیار خوب دانش آموزان از این طرح تحقیقاتی و از 85 اثر دانش آموزی چهار اثر در مرحله استانی حائز امتیاز لازم شده اند.

وی در ادامه با اشاره به مرحله دوم بازدیدهای استانی از مناطق آموزش و پرورش تصریح كرد : خوشبختانه منطقه داورزن در مرحله اول در بسیاری از شاخصها بالاتر از معدل استانی بوده و در جمع اعضای قطب شهرستان نیز رتبه برتر را كسب كرده بود.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.