اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 11 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2331 / نظرات: 0


'هفدهمين همايش تخصصي ايمني شركت توزيع برق خراسان رضوي' در سبزوار برگزار شد


هفدهمين همايش تخصصي ايمني شركت توزيع برق خراسان رضوي در سبزوار برگزار شد

همایش تخصصی ایمنی شركت توزیع برق خراسان رضوی در سبزوار برگزار شد 
هفدهمین همایش تخصصی ایمنی شركت توزیع برق استان خراسان رضوی با محوریت كاهش حوادث ناشی از برق و رانندگی  همزمان با شش منطقه دیگر استان در منطقه سبزوار برگزار شد. 
  
به گزارش ایرنا، مدیر عامل شركت توزیع برق استان خراسان رضوی در این همایش از كاهش حوادث ناشی از برق در این استان طی سال های 1387 تا 1390 خبر داد و گفت: حوادث ناشی از برق در خراسان رضوی از 48 مورد در سال 1387 به 15 مورد در سال 1390 كاهش یافته است.

مهندس 'محمد رضا مزینی' افزود: تعداد حوادث ناشی از برق در سال 1387 در سطح مردم 23 مورد، در سطح كاركنان شركت 14 مورد و در سطح پیمانكاران 11 مورد بوده است.

وی گفت: بر اساس گزارشات رسیده در سال گذشته حوادث مردمی به هشت مورد، حوادث ناشی از برق در حوزه كاركنان به یكی دو مورد و در حوزه پیمانكاران به شش مورد كاهش یافته است.

وی برخورد با تاسیسات ، سرقت تجهیزات و رعایت نشدن مسائل ایمنی برق در عملیات ساختمانی را از عوامل حوادث ناشی از برق در سطح مردم اعلام كرد و افزود: برخی از این حوادث جدی و منجر به فوت و یا نقص عضو افراد شده است.

وی با اشاره به سیاست های دولت مبنی بر واگذاری امور به بخش خصوصی اظهار داشت: باید مراقب باشیم كاهش حوادث ناشی از برق در چند سال اخیر به معنای انتقال آن از بدنه و نیروهای دائمی شركت به نیروهای پیمانكاری و بخش خصوصی نباشد.

مدیر عامل شركت توزیع برق استان خراسان رضوی مشكل اصلی در بروز حوادث ناشی از برق در حین كار را تفهیم نشدن كار به نیروها عنوان كرد.

'مزینی' با بیان اینكه هفدهمین همایش تخصصی ایمنی این شركت امروز به طور همزمان در هفت منطقه استان خراسان رضوی در حال برگزاری است گفت: این همایش با هدف تاكید بر موضوع ایمنی و تفهیم كار به نیروهای شركت برق در زمان انجام عملیات برگزار شده است.

وی از گسترش برگزاری این همایش در سطح بقیه شركت های توزیع برق هم خبر داد و افزود: این همایش در گذشته به صورت متمركز در استان برگزار می شد كه با توجه به وجود 25 شهرستان در حوزه كاری و پراكنده بودن نیروها ، امسال در روز صنعت برق با اعزام كارشناسان در هفت منطقه استان برگزار شد.

مدیر عامل شركت توزیع برق خراسان رضوی با بیان اینكه این شركت در بین 38 شركت توزیع برق كشور مقام اول را كسب كرده است اظهار داشت: خاموشی ها و تلفات برق در استان خراسان رضوی كمتر از میانگین كشوری است.

وی میزان تلفات برق در این استان را حدود 10 تا 11 درصد ذكر كرد و افزود: میزان خاموشی در میانگین كشوری 86/2 دقیقه به ازای هر مشترك در روز و در استان خراسان رضوی كمتر از نیم دقیقه به ازای هر مشترك است.

وی گفت: یكی از مهمترین وظایف ما ایجاد سهولت و سرعت در خدمت رسانی به كارخانجات تولید كننده و واحدهای مولد است.

وی تحقق این مهم را نیازمند سلامت و ایمنی كاركنان شركت برق دانست و افزود: تامین ایمنی كار از ضرورت های تحقق شعار امسال است.

'مزینی' همچنین خواستار كمك نمایندگان مجلس به شركت توزیع برق در قانون بودجه شد.

معاون استاندار و فرماندار سبزوار هم در این همایش با اشاره به تحولات خوب شهرستان از جمله در واگذاری انشعاب برق، اصلاح شبكه ، تامین نور ورودی های داخل شهر و روستاها گفت: البته عقب ماندگی هایی نیز داریم كه رفع آن نیازمند كار مضاعف است.

'قاسم شعبانی' خواستار همكاری امور برق سبزوار در تامین برق بولوار توحید، معابر شهری و كمربندی جنوب شهر شد و افزود: برق یكی از عوامل مهم تامین امنیت است.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی هم گفت: 70 كیلومتر از شبكه آب داخل شهر سبزوار فرسوده است و در این شهر كویری حدود 30 درصد آب هدر می رود.

'محمد رضا محسنی ثانی' با بیان اینكه برای حل این مشكل پیگیری شده است افزود: در عین حال هنوز بودجه لازم فراهم نشده كه باید تلاش بیشتری شود.

وی همچنین میزان هدر رفت برق در ابتدای برنامه پنجم توسعه را حدود 23 درصد ذكر كرد و افزود: این رقم باید طی این برنامه به 15 درصد كاهش یابد كه در عین حال باز هم فاصله ما با كشورهایی از جمله ژاپن و كره با پرت برق حدود پنج درصد، بسیار است.

وی با گرامیداشت روز خلیج فارس گفت: با تعرض های دشمنان نسبت به نام خلیج فارس، جایگاه و اهمیت تاریخی و جغرافیایی آن در كشور به صورت جدی تر در حال نهادینه شدن است.

پخش نماهنگی از حادثه برق گرفتگی در اثر رعایت نكردن مسایل ایمنی و معرفی و قدردانی افراد برتر ایمنی سال 1390 شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب از دیگر برنامه های این همایش بود.

روسای ادارات برق شهرستان های سبزوار، جوین ، جغتای و خوشاب و مدیران عامل شركت های پیمانكاری و نیروهای فنی صنعت برق این شهرستان ها از شركت كنندگان در این همایش بودند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.