اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 9 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2310 / نظرات: 0


'گردهمایی بزرگ شورائیان' به مناسبت روز شوراها در سبزوار برگزار شد


گردهمایی بزرگ شورائیان به مناسبت روز شوراها در سبزوار برگزار شد  به مناسبت 9 اردیبهشت روز شوراها ، 'گردهمایی بزرگ شورائیان' با حضور حدود 500 نفر از اعضای شورا های اسلامی و مسوولان شهرستان سبزوار در تالار كاشفی این شهر برگزار شد.
  
 
به گزارش ایرنا ، معاون استاندار و فرماندار سبزوار روز شنبه در این همایش ،با بیان اینكه سال 90 سال نهضت گازرسانی در این شهرستان بود افزود: امسال نیز این نهضت ادامه دارد و در بسیاری از روستاهای شهرستان عملیات اجرایی گاز رسانی آغاز می شود.

مهندس 'قاسم شعبانی' افزود: حدود یك هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش های مختلف آب ، برق، گاز ، بیمارستان ، راه ارتباطی ، آزاد راه ،راه آهن و غیره سال قبل به سبزوار اختصاص یافت كه امیدواریم این رقم سال جاری با پیگیری نمایندگان و حمایت دولتمردان افزایش یابد.

وی از اعتبار حدود 270 میلیارد ریالی در حوزه راههای بین شهری و بین روستایی این شهرستان هم خبر داد و گفت: بخشی از این اعتبار هزینه شده و بخش دیگری هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به كارهای خوب انجام شده در دیگر حوزه های غمرانی از جمله آبرسانی ، بهداشت و درمان ، مخابرات و ... در سال گذشته گفت: سبزوار به شاخصه های خوبی رسیده كه حاصل تعامل و پی گیری جدی نمایندگان و مسوولان بود.

نماینده عالی دولت در سبزوار نامگذاری امسال به نام تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی را خاطر نشان كرد و گفت: برای حفظ استقلال ،آزادی و نظام جمهوری اسلامی و زندگی با عزت در جهان ،چاره ای جز عملی كردن این شعار نداریم.

وی این مطلب را با اشاره به استفاده دشمنان از تمام حربه ها برای به زانو درآوردن ملت ایران و استفاده روز افزون از حربه فشار اقتصادی عنوان كرد.

شعبانی با بیان اینكه روستائیان بخش مهمی از عناصر مولد و موثر بر خودكفایی و استقلال كشور هستند بر استفاده درست از منابع در اختیار آنها تاكید كرد و افزود: متاسفانه بخشی از منابع درست استفاده نشده و نظام بهره وری پایین است.

وی با بیان اینكه در این راستا دولت موضوع مربوط به توسعه بخش كشاورزی را در سال 91 مطرح كرده است ، افزود: ستاد اجرایی مربوط در استان به ریاست استاندار و در شهرستان به ریاست فرماندار و دبیری مدیریت جهاد كشاورزی تشكیل شده و همه امكانات برای توسعه این بخش فراهم است.

وی این بخش را دارای چهار محور كلی كوتاه كردن پروسه اداری ،تامین زمین ، تامین آب و تسهیلات و منابع عنوان كرد.

فرماندار سبزوار شوراها را مظهر مردمسالاری دینی معرفی كرد و گفت: نخبگان ، فرهیختگان و موثرترین افراد جامعه عضو شوراها هستند كه باید از این فرصت مغتنم برای خدمات رسانی استفاده شود.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای وخوشاب در مجلس شورای اسلامی هم مهمترین عامل دوام شورا را كار بر مبنای خرد جمعی ، عقلانیت ،همدلی و پرهیز از تنازع و اختلاف عنوان كرد.

' محمد رضا محسنی ثانی' با اشاره به حاكم بودن سیستم دموكراسی غیر مستقیم و اراده مردم در كشور ،نقش شوراهادر همه شئونات نظام را خاطر نشان كرد و گفت: اراده شما منتخبان مردم از طریق شورای عالی كشور می تواند تبدیل به قانون هم بشود.

دیگر نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینكه بیشتر اعضای شوراهای اسلامی به طور رایگان كار می كنند، گفت: باید زحمات این عزیزان را قدر دانست .

' علی بروغنی' همچنین با تسلیت ایام فاطمیه سخنی از حضرت فاطمه (س) در مورد اهمیت تلاوت قرآن ، نگاه به چهره حضرت رسول (ص) و صدقه بیان كرد و گفت: جوامع هر چه از قرآن فاصله بگیرند ضریب خطای بیشتری خواهند داشت.

'كاظم كرامت' رییس شورای اسلامی شهرستان سبزوار هم ضمن خیر مقدم به شركت كنندگان و تقدیر از دستگاه های مشاركت كننده در برگزاری این برنامه ، برای قدردانی بهتر از شوراهای اسلامی ، خواستار برگزاری ان از سوی دیگر مسوولان در سال های آینده شد.

شهردار سبزوار هم فعالیت های عمرانی اخیر در این شهر را حاصل مصوبات ، تصمیم گیری ها و همراهی شورای اسلامی شهر سبزوار برشمرد و گفت: در حال حاضر در 65 نقطه شهر در حال فعالیت هستیم و پروژه عمرانی در حال اجرا داریم.

'حسین مقصودی' خواستار تداوم این همراهی شد و در ادامه خاطر نشان كرد: 110 هزار عضو شورای اسلامی در 36 هزار شورا در كشور فعالیت می كنند.

بیان سخنانی توسط چند عضو شورای اسلامی از بخش های تابعه سبزوار و اجرای تواشیح از دیگر برنامه های این همایش بود كه با قرائت بیانیه خاتمه یافت.

حدود 450 نفر عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان سبزوار هستند.

این گردهمایی به همت معاونت استانداری و فرمانداری سبزوار ، شورای اسلامی شهرستان ، شهر و شهرداری سبزوار برگرار شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.