اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 6 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2254 / نظرات: 0


سبزوار در شهادت جانسوز زهرای اطهر (س) به سوگ نشست


سبزوار در شهادت جانسوز زهرای اطهر س به سوگ نشست  سبزوار ، دیار دارالمومنین در سالروز شهادت جانسوز سرور زنان دو عالم ، شهیده راه ولایت و امامت ، زهرای اطهر (س) به سوگ نشست.
  
 
به گزارش ایرنا ،سبزوار شهر تشیع و دیانت امروز در عزای یاس نبوی غرق در اندوه و ماتم است و اهالی آن در سوگ شهادت یگانه دخت پیامبر گرامی اسلام ، ام ابیها ، رخت سیاه و عزا بر تن كرده و شهر را سیاه پوشانده اند.

این روزها كه مزین به نام فاطمه (س)است از هر كوچه و خیابان شهر و از كنار هر مسجد ،حسینیه و تكیه ای كه می گذری نوای غم سوگوارانی را می شنوی كه در این مصیبت عظما با فرزندان صدیقه كبری (ع)، امام زمانشان حضرت حجت ابن الحسن (عج) و عرشیان و فرشیان همصدا شده اند و در تسلیت باد این غم بزرگ نوحه سرایی می كنند.

مردم مومن سبزوار از چند روز قبل در مساجد ، حسینیه ها و منازل سطح شهر و روستاها مجالس عزاداری برپا كرده و با حاضر شدن در پای مبنر علما و شنیدن از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و زهرا (س) این اسوه های تقوا و صبر و با سینه زنی و اشك ریختن در ماتم شهادت مظلومانه زهرا (س) جان خود را جلایی دوباره می دهند.

و امروز در روز واقعه جانكاه شهادت عصاره عصمت و علت هستی ،فاطمه زهرا (س)،هیات های مذهبی و دیگر مردم سبزوار همنوا با سوگواران فاطمی دردیگر شهرها ، در اجتماع بزرگ فاطمیون و در جوار امامزادگان این شهرستان حضور یافته و با ندای یا زهرا بر سر و سینه می زنند.

بانوان سبزوار هم طبق رسمی دیرینه ، هیات های مذهبی را در این اجتماع عظیم همراهی می كنند وبه یاد مصائب بانوی بزرگ اسلام اشك می ریزند تا مگر تسلی بر این غم عظمی باشد.

مزارهای شهدای سبزوار هم امروز میزبان سوگواران است و گوشه و كنار شهر و روستاهای سبزوار جولانگه گروه های تعزیه خوانی است كه گوشه هایی از زندگانی سراسر افتخار اسوه های هستی را به نمایش می گذارند.

در شام غریبان ریحانه النبی (س) ، مراسم دسته روی كاروان حرم تا حرم با حضور هیات های مذهبی ومردم سوگوارشامگاه امروز از حرم امامزاده یحیی (ع) تا حرم امامزاده شعیب (ع) سبزوار برگزار می شود.

دومین همایش شب حورا دیگر محفلی است كه به مناسبت شهادت كوثر محمد (ص) با حضور شاعران و مداحان اهل بیت (ع) و اجرای برنامه تئاتر فاطمیه ،شب شعر فاطمیه ،مدیحه خوانی و ... در فرهنگسرای آفتاب سبزوار امشب از ساعت 18 تا 19 نیز میزبان سوگواران فاطمی است .

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.