اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 12 مرداد 1390 / کد مطلب: 224 / نظرات: 0


امام جمعه و فرماندار ويِژه سبزوار بر كمي و كيفي كردن جشنواره و نمايشگاه قرآني اين شهرستان تاكيد كردند


امام جمعه و فرماندار ويِژه سبزوار بر كمي و كيفي كردن جشنواره و نمايشگاه قرآني اين شهرستان  تاكيد كردند
 امام جمعه سبزوار در نشست شوراي فرهنگ عمومي اين شهرستان  بر   كيفي كردن برگزاري نمايشگاه و جشنواره قرآن اين شهرستان  تاكيد كرد. 
حجت الاسلام و المسلمين "غلامحسين ابراهيمي " همچنين  از مسئولان ذيربط خواست  رسیدگی بيشتري به مساجد داشته باشند. 
وی  بر بهره برداری بیشتر از جلسات قرآنی به منظور تبدیل جامعه به جامعه ای قرآنی هم تاکید کرد و گفت: در این جلسات که به تعداد زیاد هم برگزار می شود نباید تنها به لفظ و صوت قرآن اکتفا کرد. .
حجت الاسلام و المسلمين ابراهیمی در بخشي از سخنانش  با اشاره به فعالیت های حوزه علمیه اهل البیت (ع) سبزوار گفت: این حوزه تا کنون 200 طلبه خروجی به مشهد و قم داشته است.
"قاسم شعبانی عطار " معاون استاندار و فرماندار ويزه  سبزوار هم در این نشست که با موضوعات نهادینه کردن اخلاق در جامعه و جشنواره و نمایشگاه قرآنی برگزار شد بر وحدت و همکاری همه دستگاه و نهادهای این شهرستان در برگزاری جشنواره و نمایشگاه قرآنی تاکیدکرد .  رئیس دادگستری سبزوار هم ویرانی های طبیعت ، ایجاد بیماری های روانی ، فاصله های طبقاتی و ... را ناشی از عمل انسان دانست و گفت: این در حالی است که باید امکانات و خلاقیت در اختیار انسان برای عمران و آبادانی به کار برده شود.
حجت الاسلام و المسلمین " مهدی سید ابادی " ضمن تاکید بر نهادینه کردن اخلاق در جامعه افزود: " 124 هزار پیامبر به رسالت مبعوث شدند و امدند تا آدم ، آدم شود".
وی با بیان اینکه در نگاه به تعالیم دینی انسان در بین همه مخلوقات جایگاهی ممتاز دارد و همه هستی در خدمت انسان است اضافه کرد: انسان باید از این امکانات برای رسیدن به کمال بهره گیرد.
وی گفت: علاوه بر چندین هزار پیامبر ،زمان ها و مکان های مقدسی همچون مسجد ، شب قدر ، اعیاد اسلامی ،مناسک حج و ... و همچنین ماه مبارک رمضان از نعمات خداوند برای انسان هستند.
وی ماه مبارک رمضان را ظرف نزول قرآن و لیله القدر ، شهادت وصی پیامبران و و ماه صیام معرفی کرد و افزود: همه این نعمت ها برای خودسازی انسان و مراقبت او بر اعمالش است.
وی به صدمات و لطمات انسان به عالم هستی و همنوعانش اشاره کرد و گفت: در قضاوت بین هستی و بشر ، انسان محکوم است چرا که در طول زندگی بشر به ویژه در یک قرن اخیر چند میلیون انسان به دست انسان کشته شده اند و طبیعت به دست بشر ویران شده است . 

دبیر شورای فرهنگ عمومی سبزوار هم از افتتاح نمایشگاه قرآنی این شهرستان در چهاردهم ماه مبارک رمضان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و گفت: این نمایشگاه حاصلی از فعالیت های قرانی دستگاه ها ، نهادها وموسسات مختلف شهرستان در طی سال خواهد بود.
" مجید عسگری" بیداری ملت های اسلامی و پاسخگویی به شبهات دینی با حضور روحانیون برجسته شهرستان را از غرفه های مهم این نمایشگاه عنوان کرد.
وی همچنین گفت: تقویم فرهنگی شهرستان در حال تدوین است تا بر اساس آن چند برنامه فاخر و ماندگار در سطح شهرستان در طی سال اجرا شود.
این مسوول از نظارت جدی بر محصولات سمعی و بصری و نمایش خانگی در سطح شهرستان هم خبر داد.
وی گفت: علاوه بر فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی لوح های فشرده و دیگر محصولات فرهنگی غیر مجاز از محل هایی همچون جمعه بازار ، مراکز ورزشی ، آموزشی ،اتوبوس هاو ... جمع اوری می شود.
مسوول اجرایی جشنواره علوم قرآنی سبزوار هم گفت: علاقمندان به شرکت در این جشنواره باید اثار خود را تا بیستم مرداد ارسال کنند تا پس از اریابی اثار برتر به استان ارسال و بهترین ها هم برای شرکت در نمایشگاه انتخاب شوند.
" سید رضا مختاری" از برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی به مناسبت ماه مبارک رمضان در فرهنگسرای آفتاب خبر داد و گفت: این نمایشگاه که 23 مرداد فتتاح می شود هم اکنون آماده ارائه غرفه ها است.
حجت الاسلام" محمد علی فاطمیان" سرپرست اداره تبلیغات اسلامی سبزوار در این نشست از کسب رتبه نخست توسط این اداره در حوزه فعالیت های قرانی در سطح استان خبر داد و گفت: همچنین سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی رتبه نخست این حوزه را در کشور کسب کرده است.
در این نشست برگزاری شب شعر در سینما بهمن و انتشار نشریه "سرسنگ" از دیگر برنامه ها در ارتباط با جشنواره قرآنی سبزوار در ماه مبارک رمضان اعلام شد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.