اخبار سبزوار پيام : مذهبی





اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 31 فروردين 1391 / کد مطلب: 2195 / نظرات: 0


سی امین دوره مسابقات قرآنی دانش آموزان خراسان رضوی در سبزوار آغاز شد


سی امین دوره مسابقات قرآنی دانش آموزان خراسان رضوی در سبزوار آغاز شد  سی امین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش آموزان استان خراسان رضوی (گروه یك) به میزبانی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار در تالار كاشفی این شهرستان آغاز شد. 
 
به گزارش ایرنا ، معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه این مسابقات كه با حضور دانش آموزان شركت كننده و شماری از مسوولان برگزار شد، گفت: بیش از 21 درصد دانش آموزان استان در سامانه حفظ قرآن كریم ثبت نام كرده اند.

'محمد ابراهیم محمدی' با اشاره به ثبت نام حدود 220 هزار نفر در این سامانه از مجموع یك میلیون و 70 هزار دانش آموز، افزود: این دانش آموزان تا خرداد سال جاری حافظ یك جزء، پنج جزء ،10 جزء ، نصف و یا كل قرآن كریم خواهند شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نزدیك به 120 هزار دانش آموز در یك هزار مدرسه قرآنی در حال فراگیری قرآن هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوی از برگزاری مسابقات قرآنی به صورت بین المللی در سال جاری هم خبر داد.

وی در ادامه با بیان اینكه در مجموع 800 هزار دانش آموز در مسابقات قرآنی آموزشگاه های استان شركت كرده بودند، افزود: عصاره و برترین این دانش آموزان در گروه یك، سی امین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی به میزبانی سبزوار با هم رقابت می كنند.

وی تعداد دانش آموزان رقابت كننده در مرحله ادارات آموزش و پرورش را حدود 75 هزار نفر و در مرحله مقدماتی استان را نزدیك به پنج هزار و 500 دانش آموز نخبه ذكركرد.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات در طی 30 سال ، آن را بهترین بستر برای شكوفایی استعدادهای دانش آموزان عنوان كرد.

این مسوول بیان داشت: دانش آموز قرآنی باید حساس ترین دانش آموزان نسبت به ارزش ها و آموزه های دینی ، برخوردار از اقناع علمی نسبت به ارزش های اسلامی و انقلابی و الگویی برای دیگران باشد.

وی همچنین تاكید كرد: برنامه های تربیتی باید دارای سه شاخص مبنای دینی ، حضور مردم و مشاركت مردمی در اجرای آن باشدتا به سرانجام برسد .

این مسوول هزینه پنج میلیارد ریالی برای اعتكاف دانش آموزی و ساماندهی 120 هزار دانش آموز در هیئات مذهبی با هزینه 320 میلیون ریال را حاصل مشاركت خیران و حضور مردم در این حوزه ها عنوان كرد.

وی ادامه داد: اگر حفظ قرآن كریم هم در مدل مردمی و با مشاركت خیران برنامه ریزی شود، سرانجام می یابد.

' قدرت الله راه چمنی 'رییس این دوره مسابقات و مدیر آموزش و پرورش سبزوار هم ضمن خیرمقدم ، شركت كنندگان در مسابقات قرآن و معارف اسلامی را شامل دانش آموزانی از نواحی هفت گانه مشهد مقدس ، باخرز ، تایباد ، تبادكان ، تربت جام ، چناران ، سرخس ، نیشابور و سبزوار ذكر كرد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز با اشاره به میزبانی این مدیریت از برترین دانش آموزان قرآنی استان در گروه یك گفت: حدود 400 دانش آموز از مقاطع راهنمایی و متوسطه و از 16 منطقه آموزش و پرورش استان در این مسابقات شركت دارند.

' جواد كوره پز' افزود: این دانش آموزان در رشته های مفاهیم ، قرائت ، حفظ ، نهج البلاغه و اذان تا روز جمعه با هم رقابت كرده و برترین های آنها توسط داوران استانی انتخاب می شوند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات در محل تالار كاشفی و مدرسه نمونه نرجس سبزوار ادامه داد: سه نفر اول هر رشته روز جمعه در اختتامیه این مسابقات معرفی و به مرحله كشوری راه می یابند.

كوزه پز برنامه های ورزشی ، بازدید از اماكن مذهبی و تاریخی و نجوم را از برنامه های جانبی پیش بینی شده برای دانش آموزان حاضر در این مسابقات برشمرد .

رژه دانش آموزان شركت كننده در محل پارك ارم سبزوار آغاز بخش این مراسم بود كه با برنامه های دیگری از جمله قرائت قرآن ، تواشیح توسط گروه دارالعلم سبزوار و سخنرانی ادامه یافت.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.