اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 27 فروردين 1391 / کد مطلب: 2175 / نظرات: 0


امام جمعه جوين :شرایط پیش آمده در مذاكرات5+1 برای ایران طلایی است


 امام جمعه شهرستان جوین گفت : مذاكرات 5+1 كه هم اكنون برای جمهوری اسلامی ایران و از یك طرف برای كشورهای غربی پیش آمده ،برای كشورمان طلایی است. 
   
 حجت الاسلام محمد تقی دلیری پور درگفتگو با خبرنگار ایرنا افزود : هرچه جلوتر برویم عیار این طلا برای جمهوری اسلامی بیشتر خواهد شد ، بنابراین مذاكراتی كه سالیان سال ادامه دارد و هر وقت توافق اندكی در جلسه حاصل می شد غربی ها شانه خالی می كردند و نتیجه مذاكرات و قوانین بین الملل رانپذیرفته و اصرار داشته كه نظام جمهوری اسلامی هیچ دستاورد هسته ای نداشته باشد.

وی افزود : امروز حتی رژیم صهیونیستی هم پذیرفته است كه جمهوری اسلامی می تواند انرژی هسته ای صلح آمیز را داشته و لذا از قبل هم پیش بینی می شد این مذاكرات نتیجه مطلوبی را داشته باشد و غرب خواسته ایران اسلامی را بپذیرد.

وی گفت : این پذیرش خواسته ایران نه از جهت صداقت غرب می باشد بلكه از سر استیصال و بیچارگی آنهاست زیرا اگر با ایران اسلامی كنار نیایند ، بزرگترین مشكل آنها كه روند صعودی قیمت نفت است ،دولت های غربی نمی توانند در برابر سیر صعودی نفت مقاومت كنند.

امام جمعه شهرستان جوین افزود : لذا هم اكنون در كشور های غربی همه نسبت به دولت های خود در مورد تحریم ایران معترض اند و باید غرب با جمهوری اسلامی ایران كنار بیاید و مطالبات و حق ایران را بپذیرد و ایران بار ها این مطلب را اعلام كرده كه ما خریدار برای نفت خود داریم و تحریم غربی ها هیچ مشكلی برایمان ایجاد نمی كند.

دلیری پور اظهار داشت : این حركات تاثیر زیادی در گرانی نفت دارد و نتیجه مذاكرات را به نفع ایران پیش بینی می كنیم و دنیا نیز پی به منطق ایران برده است و این مهمترین دستاوردی است كه از این مذاكرات برای ما حاصل شده است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.