اخبار سبزوار پيام : خدماتي


اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 27 فروردين 1391 / کد مطلب: 2173 / نظرات: 0


راه اندازي جايگاه سي ان جي داورزن در هاله اي از ابهام


راه اندازي جايگاه سي ان جي داورزن در هاله اي از ابهام سايت داورزن نوشت /به رغم  تلاشهای مسئولان بخش و شهرداری شهر داورزن برای راه اندازی جایگاه CNG داورزن  این جایگاه همچنان معطل  در پیچ و خم کارهای اداری مانده است.

گلنگ احداث این جایگاه در سال 82 و زمانی که هنوز حتی اسمی از گاز رسانی به بخش داورزن نبود به زمین زده شد و البته با حرکتی  پرشتاب وضعیت فیزکی ساختمان طی یک سال آماده شد .

گذشت 9 سال از اتمام این پرورزه فرصت مناسبی بود تا مسئولان به فکر راه اندازی این جایگاه که در حاشیه محور بین المللی تهران – مشهد واقع شده است  باشند .

تردد سالانه میلیونها مسافر و زائر از این محور که قریب به دو سوم این تردد ها نیز نیازمند سوخت CNG

می باشد و و همچنین گذشت نزدیک به دو سال از گاز رسانی به شهر داورزن و البته فاصله دو کیلومتری جایگاه تا شهر داورزن فرصت مغتنمی بود که می توانست استفاده از این جایگاه را در تعطیلات نوروزی امسال فراهم کند.

قول مساعد و قرب الوقوع شهردار شهر داورزن در راه اندازی جایگاه در دهه فجر سال 90 پیش درآمدی بود تا مردم کم کم به فکر استفاده از این جایگاه باشند .

ولی اتمام دهه فجر و عدم راه اندازی چایگاه مجددا باعث شد تا مردم بی رغبتی خود را به قول مسئولان نشان دهند

ایام نوروز فرصت مناسبی برای به بهره برداری رساندن این جایگاه بود که با نصب نازلها و آسفالت جاده دسترسی  همراه شد و لی متاسفانه در این ایام نیز مردم بخش و میلیونها مسافر و زائری که تنها امید آنان در فاصله 250 کیلومتری سبزوار به شاهرود برای رسیدن به جایگاه سی ان جی همین جایگاه بود با زهم طعم استفاده از خدمات دولت را  نتوانستند بچشند و و این بهره برداری از این  جایگاه در کش و قوس دعواهای اداری بین شهرداری داورزن – حوزه قضایی بخش داورزن و راه و ترابری سبزوار معطل بماند .

شهردار داورزن در گفتگو با خبرنگار ما با تاکید بر این موضوع که تمام راههای قانونی لازم برای  راه اندازی این جایگاه توسط این شهرداری انجام شده است .

علی قاسمی با اشاره به واگذاری این جایگاه توسط  سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور به این شهرداری در سال 88 ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده این جایگاه در شرف راه اندازی می باشد .

وی یکی از اشکالات موجود این جایگاه را عدم تقویت برق موجود آن دانست و ادامه داد: با حل این مشکل مانعی برای راه اندازی جایگاه نخواهد بود .

در عین حال یک مقام آگاه علت  راه اندازی نشدن  این جایگاه را عدم همکاری لازم از سوی اداره و راه وترابری شهرستان سبزوار عنوان کرد و گفت :  به رغم قول مساعدی که از سوی مسئولان این اداره برای تکمیل محور دسترسی به این جایگاه  داده شده است هنوز اقدامی از سوی آنان برای آسفالت  محور دسترسی صورت نگرفته است .

وی ادامه داد: حوزه قضایی  بخش داورزن یکی از علتهای ناامنی   این جایگاه را برای مسافران و رانندگان جاده دسترسی دانسته و این امر در تاخیر در راه اندازی جایگاه سی ان جی موثر بوده است .

وی تاکید کرد تمام همکاری های لازم از سوی شهر داری داورزن برای  تعریض محور دسترسی این جایگاه صورت گرفته است و این شهرداری منتظر اقدام اداره راه و ترابری سبزوار می باشد.

معاون مدیر کل و رئیس اداره  راه  شهرستان سبزوار علت تاخیر در راه  اندازی این جایگاه را ساخت بدون مجوز آن دانست و افزود : شرکت بهینه سازی مصرف سوخت بدو هیچ گونه استعلام از این اداره اقدام به ساخت این جایگاه در بین دو محور رفت و برگشت سبزوار – شاهرود دانست .

فرشاد سلطانی  تصریح کرد : نبود راههای ورود و خروج به این جایگاه نیز مزید بر علت گردیدتا تاخیر در بهره برداری از این جایگاه طولانی شود .

این مسئول در عین حال گفت : با توجه به هزینه های صورت گرفته در این جایگاه نظر مساعدی برای استفاده از آن صورت گرفت   .

وی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات لازم از جمله زیر سازی و تعریض محور دسترسی به این جایگاه صورت گرفته است که به محض تامین  قیر  مورد نیاز اقدام به آسفالت آن خواهیم کرد .

فرشاد سلطانی  ادامه داد: زیر سازی و آیلند ورودی و دور برگردان  این جایگاه مشترکا بر عهده این اداره و شهرداری  داورزن است که لبته قسمت اعظم این کار را این اداره انجام داده است

رئیس اداره  راه و ترابري   شهرستان سبزوار اظهار امیدواری کرد با توجه به گرم شدن هوا طی روزهای جاری  آسفالت این جایگاه دراواسط اردیبهشت ماه امسال صورت گرفته و  شاهد بهره برداری از این جایگاه باشیم

جایگاه CNG داورزن در فاصله 3 کیلومتری از شهر داورزن و در حاشیه محور بین المللی ترابری – مشهد واقع شده است





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.