اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 25 فروردين 1391 / کد مطلب: 2165 / نظرات: 0

رییس ستاد ساماندهی پایگاه های خبری وزارت ارشاد:


كارگروه رتبه بندی خبرنگاران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال شد


كارگروه رتبه بندی خبرنگاران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال شد  رییس ستاد ساماندهی سایت ها و پایگاه های خبری و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعال شدن كارگروه رتبه بندی خبرنگاران در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد. 
  
به گزارش خبرنگار ایرنا، 'علیرضا چرخابی' در همایش نقش رسانه ها در روشنگری و بسیج افكار عمومی در تالارنیایش شوش افزود: در این كارگروه، كار رتبه بندی خبرنگاران و روزنامه نگاران توسط یك هیات هفت نفره، براساس شاخص هایی كه دارند، انجام خواهد شد.

وی گفت: با توجه به ثبت نام 15 هزار خبرنگار در سایت ساماندهی خبرنگاران 'سما'، كارگروه رتبه بندی خبرنگاران برای بررسی شاخص های خبرنگاری تاكنون سه جلسه تشكیل داده كه با ابلاغ آیین نامه حرفه ای روزنامه نگاران و خبرنگاران توسط دولت كار رتبه بندی انجام خواهد شد.

رییس امور استان های اداره كل مطبوعات و خبرگزاری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با این رتبه بندی هر یك از خبرنگاران در جایگاه خود قرار خواهند گرفت.

رییس ستاد ساماندهی سایت ها و پایگاه های خبری و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد آمارسایت ها و پایگاههای خبری گفت: بیش از چهار هزار پایگاه در كشور وجود دارد كه باید نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود.

چرخابی خاطرنشان كرد: تولید اخبار در سایت ها وپایگاه های اطلاع رسانی كم است و بیشتر خبرهای آنها از یكی دو خبرگزاری كشور تغذیه می شود و لذا باید این سایت ها توانایی های خود را در تولید اخبار بیشتر به كار گیرند.

وی آموزش خبرنگاران و ساماندهی سایتها و پایگاههای خبری را ضروری دانست و بر گسترش وفاق رسانه ای برای پیشبرد اهداف نظام و كشور تاكید كرد.

چرخابی گفت: هر چقدر پیشرفت های كشور زیاد شود وظیفه خبرنگاران بیشتر و حساس تر می شود تا واقعیت های عینی جامعه را برای خنثی كردن توطئه های دشمن تحقق بخشند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.