اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 25 فروردين 1391 / کد مطلب: 2160 / نظرات: 0


نشست عوامل ساخت فیلم کوتاه پیاده رو با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار


سايت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سبزوار/اولین جلسه هنرمندان با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در سال 1391  به تجلیل از عوامل ساخت فیلم کوتاه پیاده رو اختصاص یافت .

این فیلم که در آخرین روزهای سال 90 با دریافت بیشترین هدایا و جوایز متعدد از جشنواره فیلم منطقه ای سینمای جوان فصل 4 اترک در استان خراسان شمالی شهرستان بجنورد شگفتی ساز این جشنواره شد مسئولین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر آن داشت که اولین نشست سال جدید را با این گروه آغاز نماید .

این نشست دوستانه با حضور عسکری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تعصبی نایب رئیس شورای اسلامی شهر ، رضوی مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری ، مشکانی مدیر کانون بسیج هنرمندان ، احمدی مسئول انجمن سینمای جوان ، غایبی مدیر کانون هنرمندان ، رادمان نماینده کانون های مساجد و رضا شجاع مقدم کارشناس سینمایی وسمعی وبصری اداره ارشاد و عباس عمرانی بیدی نویسنده و کارگردان و 45 نفر از عوامل فیلم کوتاه پیاده رو برگزار شد .


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز خوشحالی از برگزاری این چنین نشست هایی آنر عامل خیر وبرکت و همراهی و همدلی تمامی هنرمندان دانست و ضمن آرزوی سالی خوب برای فرهنگ و هنر شهرستان برگزاری این گردهمایی ها را جهت نزدیک تر شدن هنرمندان و آشنایی با دیدگاهها وعملکرد و شناخت مسیرهای آینده لازم و ضروری برشمرد .


مجید عسکری عنوان کرد هنرمندان نباید منتظر برنامه هایی در چهارچوب و با دعوتنامه ای خاص باشند بلکه خودشان آستین همت بالا بزنند و با تشریک مساعی نشست هایی بدون تشریفات دست وپا گیر برگزار کنند و در واقع خود عامل و حدت و انسجام باشند و با نقد و بررسی و  آیش همدیگر زمینه برگزاری همایش ها را ایجاد نمایند .


وی سال 90 را سالی سرشار از افتخار آفرینی در عرصه های مختلف فرهنگی وهنری توسط اصحاب فرهنگ و هنر و ادب شهرستان برشمرد که ثمرات بسیار خوب و درخشانی را در سطح شهرستان ، استان ، کشور و بین الملل برای دیار سربداران در رشته های گوناگون به بار آورد .


مجید عسکری یکی از این دستاوردها ی مهم را فیلم کوتاه پیاده رو ساخته آقای عباس عمرانی بیدی هنرمند خوب وتوانا که حاصل انجمن سینمای جوان سبزوار و تحصیلکرده رشته سینما و دارای تجربه و تعهد و تخصص در این زمینه می باشد برشمرد و از زحمات ایشان و کلیه عوامل و هنرمندان و دست اندرکاران برای دستیابی به موفقیت های خوب دریافت تندیس وجایزه اول بخش فیلم تجربی و راهیابی مستقیم به جشنواره بین المللی تهران و کمک هزینه ساخت اثر بعدی به مبلغ 10 میلیون ریال ، دریافت دیپلم افتخار بهترین تصویر برداری و دیپلم افتخار مجری طرح تشکر نمود .


وی گردهمایی و وحدت حدود 45 هنرمند از کودک و نوجوان و پیشکسوت و دارای سابقه و تجربه در این فیلم کوتاه را در نوع خود کم نظیر دانست و موفقیت تحسین برانگیز فیلم را نتیجه صمیمیت ، دوستی ، همدلی وهمراهی خوب و صمیمانه و خستگی ناپذیر آنان عنوان نمود که با عث شد رکورد جدیدی برای سینما ی جوان سبزوار ثبت شود که فیلم کوتاه پیاده رو به جز دریافت هدایا و دیپلم افتخار به عنوان یکی از اولین برگزیدگان تشکیلات جدید یعنی معاونت سینمایی کشور قرار گیرد .


وی در ادامه از آقایان رادمان و احمدی مسئولین سابق و فعلی انجمن سینمای جوان برای کمک به ساخت این فیلم و همراهی با هنرمندان تشکر کرد .


در ابتدای جلسه آقای عباس عمرانی بیدی از آقای مجید عسکری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای رضا شجاع مقدم کارشناس سینمایی وسمعی وبصری برای برگزاری این نشست و گردهمایی مجدد عوامل فیلم تشکر نمود وی ساخت فیلم پیاده رو را مدیون همکاری و مساعدت تمامی عوامل و افتخارات فیلم را متعلق به همه آنان برشمرد .


تلاوت قرآن کریم ، پخش پشت صحنه ، کلیپ و فیلم کوتاه پیاده رو ، برگزاری نماز جماعت ، سخنرانی کوتاه از آقایان رضوی و تعصبی پیرامون همراهی و همدلی هنرمندان ، بیان خاطرات از ساخت فیلم و جریانات جشنواره اترک بجنورد توسط آقایان علیزاده ، عباسی ، استاجی ، حیطه و خدایی ،قرائت دلنوشته توسط آقای عباس عمرانی بیدی ، اهدای لوح تقدیر و هدایای فرهنگی فیلم و کتاب به کلیه عوامل و پذیرایی شام از دیگر برنامه های این نشست صمیمی بود .


تعدادی از هنرمندان ضمن تشکر  از اداره فرهنگ و ارشا داسلامی سبزوار برای ابتکار برگزاری این نشست صمیمانه خواستار نشست هایی بیشتر در آینده شدند که مورد تایید دیگر هنرمندان و مسئولین حاضر در جلسه قرار گرفت .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.