اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 فروردين 1391 / کد مطلب: 2128 / نظرات: 0


هشدار رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نسبت به مصرف طعم میوه‎ای در داخل مواد دخانی


رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: طعم میوه ای در داخل مواد دخانی برای تنوع و تفریح نسل جوان نگران کننده است.
 دکتر کاظم حسن پور با اعلام اینکه متولی اصلی سلامت در جامعه وزارت بهداشت است، گفت:امکانات و اعتبارات این وزارتخانه 25 درصد سلامت جامعه را تامین می کند که 75 درصد مابقی نیاز به مشارکت جمعی، تلاش همگانی و حرکت جهادگونه دارد .
وی با اظهار اینکه از برخی از ارگان ها انتظار بیشتری در بعد سلامت می‌شود ، ابراز امیدواری کرد: همانند تحول در مبلمان شهری در سبزوار شاهد تحولات سلامت محور هم باشیم.
وی با اشاره به تلاش این شهرستان در سال گذشته جهت حذف قلیان از مراکز تفریحی و هجمه وارد شده در این خصوص ابراز داشت: طعم میوه ای در داخل مواد دخانی برای تنوع و تفریح نسل جوان نگران کننده است.
وی به عوارض قلیان و مواد دخانی همچون تاثیر منفی در تنفس و ایجاد بیماریهای سرطانی اشاره کرد و خواستار توجه به این موارد شد.
وی سپس با بیان اینکه برای سلامت ابتدا ذهنها به سوی بیمارستان‌ها می‌رود، اشاره و اذعان کرد: باید در سلامت به شیوه زندگی هم توجه شود.
دکتر حسن پور اظهار داشت: در این مراسم زنگ زدن ملاک نیست بلکه حضور و همت مسوولان و فرهنگ سازی که در اینگونه برنامه ها صورت می‌گیرد، مهم است.
وی به تبلیغات برخی از مواد خوارکی در صدا و سیما پرداخت و تصریح کرد: تبلیغ نام مواد از صدا و سیما نگران کننده بود که خوشبختانه این مساله کمرنگ شده است.
وی با بیان اینکه متاسفانه زندگی ماشینی شده و صنعت وارد زندگی شده به طوری که سوانحی را برای ما به ارمغان آورده است، گفت: باید آموزش‌های لازم در خصوص سلامت به صورت گفتمان سلامت برگزار شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوارضمن اشاره به عوامل اجتماعی موثر بر سلامت به راه اندازی مرکز مربوطه در این شهرستان طی سفر وزیر بهداشت در چند ماه گذشته اشاره و اضافه کرد: تلاش‌های این مرکز نتایج خوبی برای سلامت داشته باشد.
وی همچنین با بیان اینکه دین اسلام از مکاتبی می‌باشد که به سلامت بسیار توجه کرده است، استفاده از شیر مادر برای نوزاد به مدت دو سال در 1400 سال قبل توسط این دین و رسیدن مجامع علمی دنیا در حال حاضر به این نکته را از موارد قابل ذکر عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: در دین اسلام در تکالیف دینی هم سلامت مورد توجه قرار گرفته است.
دکتر حسن پور در ادامه به شعار امسال هفته بهداشت تحت عنوان "سالمندی و سلامت " پرداخت و ضمن اشاره به حضور سالمندان در این مراسم بیان کرد: امید به زندگی در کشور به 72 سالگی رسیده که پیش بینی می‌شود در 40 سال آینده 20 درصد جمعیت ما سالمند باشند که باید برنامه ریزی لازم در این جهت صورت گیرد و حتی در ساختار شهری هم توجه شود .
وی با اشاره به مراکز سالمندان مادر و پدر این شهرستان اذعان کرد: یکی از افتخارات این شهرستان توجه به سالمندی به طور کاملا آکادمیک و علمی است . ایسنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.