اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 18 فروردين 1391 / کد مطلب: 2114 / نظرات: 0


برگزاری نخستین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی سبزوار



فرماندار سبزوار گفت: کمبود نقدینگی یکی از مشکلات بخش کشاورزی سبزوار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، قاسم شعبانی در نخستین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، کمبود نقدینگی را یکی از مشکلات بخش کشاورزی سبزوار عنوان کرد و اظهار داشت: توزیع مناسب تسهیلات و اعتبارات و تأمین سوخت مورد نیاز کشاورزان، دامپروران و مرغداران، سبب افزایش چشمگیر تولیدات کشاورزی شهرستان می‌شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تصریح کرد: تحقق این هدف که استقلال و خودکفایی کشور در بخش‌های تولیدی را به همراه دارد، نیازمند همکاری مسئولان بخش‌های گوناگون در رده‌های مختلف مدیریتی، انسجام در برنامه‌ریزی و پرهیز از موازی‌کاری است.

سیدمحمد طباطبایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی نیز در این جلسه گفت: توجه ویژه به بخش کشاورزی با توجه به کارکردهای مختلف سبب اشتغال‌زایی و افزایش سهم تولیدات این بخش در صادرات استان می‌شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، ادامه داد: برای عملی شدن شعار امسال، نقش دولت پشتیبانی از تولیدات داخلی، نقش سرمایه‌گذاران تقویت چرخه تولید و نقش مردم مصرف کالاهای داخلی است.

محمدجواد ایزدیان، مدیر جهادکشاورزی سبزوار نیز در ادامه جلسه درباره جایگاه این شهرستان در تولیدات بخش کشاورزی استان گفت: تمام فلفل قرمز، 38 درصد گوشت مرغ، 7.2 درصد گوشت قرمز، 6.8 درصد گندم، 6.7 درصد دام سبک و 5.6 دام سنگین مورد نیاز استان از سوی کشاورزان و دامپروران سبزوار تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: سهم شهرستان سبزوار از تولید محصولات باغی و دامی استان به ترتیب پنج و 10 درصد است که با افزایش اعتبارات این رقم افزایش می‌یابد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.