اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 18 فروردين 1391 / کد مطلب: 2113 / نظرات: 0


وبلاگ روستايي /اظهار نظر يك کارشناس درباره جاده روستای شهرآیین


فرصتی شد تا با مطلب زیر براساس سخنان یکی از کارشناسان ن اداره ی راه وترابری شهرستان سبزوار در باره راه روستایی شهرآئین وراه روستایی انشعاب یافته از جاده اصلی به طرف روستا های نامن الی روستای باقرآباد خدمت شما بزرگواران باشیم.

جاده روستایی شهرآئین توسط جهاد سازندگی آسفالت سرد شده که عمر آن حدود پنج سال بوده است .

جمعیت این روستا نسبت به قبل کاهش یافته وترافیک آن نیز کاهش یافته است.اقدامات این اداره به تناوب لکه گیری جاده منتهی به روستای شهرآئین بوده است .

درصورتی که احساس شود هم اکنون جاده شهرآئین نیازمند لکه گیری است این امر را می توان با پی گیری دهدار به انجام رساند.

در مورد بهسازی کلی جاده شهرآئین چون در اولویت های شهرستان برای اصلاح وبهسازی نیست نمی توان کاری کلی انجام داد مگر اینکه رایزنی مردم ومقامات محلی روستا بتواند از جایی بودجه جذب نمایند که مابراساس جذبی که اهالی ومدیریت روستا انجام داده اند انجام وظیفه خواهیم نمود.

در مورد تعریض جاده ای که از جاده اصلی به سمت روستاهای نامن تا روستای با قرآباد انشعاب یافته نیز نیازمند تخصیص بودجه هست وقرار گرفتن در اولویت از سوی شورای برنامه ریزی شهرستان که فعلا چنین اولویتی تعریف نشده وتخصیص اعتباری هم رخ نداده که به امر تعریض این جاده پرداخته شود.

مراحل قرار گرفتن طرح های این اداره برای اولویت به شرح زیر می باشد .الف:روستاهای ذینفع در باره ی تقاضای خود با بخشداری مکاتبه نمایند.

ب: بخشداری مسئله مطرح شده از سوی روستاهای ذینفع را در شورای برنامه ریزی شهرستان مطرح نماید.

پ:موافقت شورای برنامه ریزی شهرستان وتخصیص اعتبار برای طرح مورد نظر

با توجه به مطالبی که از سوی کارشناس اداره راه وترابری شهرستان مطرح گردید لازم است کلیه ی دهياران در مورد لکه گیری یا بهسازی وتعریض راه روستایی منتهی به روستای خود ویا راه عمومی که روستاهای نامن تا با قرآباد را به هم وصل می کند به صورت هماهنگ با بخشداری مکاتبه نمایند وبا استدلال خود بخشداری را متقاعد نمایند که مسئله را در شورای برنامه ریزی شهرستان مطرح وبرای انجام ان استدلال کافی را ارائه نماید تا انشا الله شورای برنامه ریزی شهرستان نسبت به اولویت طرح قانع شده وتخصیص اعتبار لازم را داشته باشند .به برکت صلوات بر محمد وآل محمد اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم واهلک اعدائهم اجمعین

دیگر نکته اینکه برای بیان این مسئله پایگاه های اطلاع رسانی روستاها نیز مساعدت نموده گزارش های مبسوطی را در مورده راه روستایی به صورت گفتگو و... طراحی نمایند تا نشانگر مطالبه ی عمومی کلیه ی روستاها باشدوانعکاس گزارش های متعدد از روستاهای مختلف توجه مسئولین را بیشتر به این مسئله جلب نماید .ان شا الله

تا مطلبی دیگر خدا نگهدار


نقل از پایگاه اطلاع رسانی آشنایی با روستای شهرآئین





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.