اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 10 مرداد 1390 / کد مطلب: 203 / نظرات: 0

استاد تغذيه دانشگاه علوم پزشكي مشهد:


نوشيدن 12 ليوان آب در فاصله بين افطار تا سحر ضروري است


نوشيدن 12 ليوان آب در فاصله بين افطار تا سحر ضروري است

دكتر مجيد غيور مبرهن روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: براي اينكه در طول روز بدن با مشكل كمبود آب مواجه نشود، روزه داران مي بايست در فاصله افطار و سحر به ميزان كافي آب بنوشند.
وي اظهار داشت: نوشيدن مايعات فراوان و مصرف انواع ميوه در سحر، بهترين راهكار براي پيشگيري از تشنگي در ماه مبارك رمضان است.
وي با اشاره به طولاني بودن ساعات روزه داري درفصل تابستان و فاصله 15 الي 16 ساعت ميان سحر و افطار گفت: مصرف غذاهاي مقوي و ميوه در وعده سحر مي تواند انرژي مورد نياز براي فعاليت روزانه را تامين و عوارض ناشي از كمبود مواد غذايي و مايعات را كاهش دهد.
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي مشهد افزود: ساير نوشيدني ها از جمله چاي، قهوه و نوشابه نه تنها به رفع تشنگي كمك نمي كنند بلكه سبب دفع آن از بدن نيز مي شوند.
وي با بيان اينكه برخي روزه داران در زمان افطار از نوشيدني هاي بسيار سرد همچون نوشابه براي رفع عطش استفاده مي كنند، گفت: اين عادت نه تنها موجب رفع عطش تشنگي نمي شود بلكه در دراز مدت مشكلات دستگاه گوارش را نيز به همراه دارد.
دكتر غيور ت افزود: در زمان افطاربا توجه به اينكه روزه داران ساعات طولاني گرسنه و تشنه بوده اند، توصيه مي شود با يك نوشيدني ولرم همچون شير و قندهاي طبيعي از جمله عسل و خرما روزه خود را افطار كنند.
عضو مركز تحقيقات بيوشيمي و تغذيه دانشگاه علوم پزشكي مشهد در پايان گفت: استفاده از غذاهاي سبك از جمله نان، پنير، سبزي و سوپ بهترين نوع تغذيه براي وعده افطار هستند و روزه داران مي توانند پس از گذشت يك الي دو ساعت از زمان افطار، شام صرف كنند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.