اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 27 اسفند 1390 / کد مطلب: 1984 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار:


عید نوروز نمایشی از شادی و سرور است و اسلام با شادی مخالف نیست


عید نوروز نمایشی از شادی و سرور است و اسلام با شادی مخالف نیست  امام جمعه سبزوار گفت: عید نوروز نمایشی از شادی و سرور است و اسلام با شادی مخالف نیست بلكه با انحراف و گناه مخالف است. 
 
 
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام 'غلامحسین ابراهیمی' در خطبه های این هفته نماز جمعه سبزوار اظهار داشت: در اسلام چهار عید بزرگ از جمله فطر، قربان، غدیر و جمعه داریم.

وی افزود: امام علی (ع) با بیان این جمله كه 'هر روز كه در آن انسان مرتكب گناه نشود عید است' عید را توسعه دادند.

وی گناه نكردن، بندگی خدا، گردش در زمین و دقت در طبیعت را كه موجب توحید و معرفت است و انفاق ، صله رحم ، اصلاح بین افراد را در ایام نوروز توصیه كرد و گفت: در عید نكات مثبت و منفی داریم كه باید نكات مثبت آن را عمل كرد.

وی دعای 'یا مقلب القلوب و الابصار ... ' را هم یك دوره درس توحید ، اعتقادات و اخلاق دانست و ضمن سفارش به قرائت آن افزود: تحول در طبیعت را باید با تحول در فرد و جامعه همراه كرد.

وی در بخشی از سخنانش خواستار حفظ حرمت جانبازان و ایثارگران شد و گفت: اگر هر یك از مسئولین با جانبازان و ایثارگران كه زندگی خود را برای نظام گذاشته اند برخورد نامناسبی داشته باشد، باید با وی برخورد شود.

امام جمعه سبزوار همچنین از حضور بانوان بدحجاب به عنوان فروشنده در برخی مغازه ها گلایه كرد و خواستار لغو پروانه فعالیت آنان شد.

وی ضمن تاكید بر اینكه بازار ما باید اسلامی باشد افزود: با وجود اینكه كسبه خوب در بازار زیاد داریم اما وضع برخی فروشگاه ها و شركت ها در شان یك نظام اسلامی نیست كه نباید در برابر آن سكوت شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به تذكرات داده شده از سال گذشته ،خواستار دقت در اینگونه موارد شد .

خطیب جمعه سبزوار 29 اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران را گرامی داشت و گفت: با مبارزات آیت الله كاشانی و فشار افكار عمومی لایحه ملی شدن صنعت نفت 29 اسفند سال 1329 به تصویب نهایی مجلس رسید.

وی تهاجم مزدوران رژیم شاه به مدرسه فیضیه در دوم فروردین سال 1342 و شهید و مجروح شدن تعدادی از طلاب را یاد آور شد و گفت: این حمله در عین بی گناهی حوزه ، مراجع و طلاب صورت گرفت و این جنایات رژیم شاه را باید برای نسل امروز بیان كرد.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.