اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 27 اسفند 1390 / کد مطلب: 1983 / نظرات: 0


100دوره گرد ومشغول بكاردر حوزه تفكیك پسمانددر سبزوار ساماندهی شدند


 رییس اداره مدیریت پسماند شهرداری سبزوار از ساماندهی حدود 100 نفر از دوره گردها و افراد مشغول بكار در حوزه تفكیك پسماند در این شهر , تاكنون خبر داد. 
   
 ' سعید رضا فصیحی'  در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اجرای طرح ساماندهی دوره گردها در سبزوار افزود: در این طرح از همه افرادی كه در طول شبانه روز اقدام به جمع آوری و تفكیك پسماندهای خشك و خرید و فروش و نگهداری آن می كنند خواسته شد با مراجعه به این اداره برای دریافت كارت تردد اقدام كنند.

وی با اشاره به مشكلات ایجاد شده برای نظافت شهر و بهداشت عمومی در اثر فعالیت این دوره گردها در سبزوار گفت: برای جلوگیری از این مشكلات ،از فعالیت افراد فاقد كارت جلوگیری شده و متخلفان به مراجع قانونی معرفی می شوند.

فصیحی با بیان اینكه تاكنون نزدیك به 100 نفر از این افراد برای دریافت كارت اقدام كرده اند، گفت: فعالیت این دوره گردها متوقف نشده بلكه پس از ساماندهی ، زیر پوشش پیمانكار ، فقط روزها با مراجعه به درب منازل شهروندان پسماندهای خشك آنها را تحویل می گیرند.

وی تفكیك بهداشتی زباله ها ، كاهش اثرات مخرب زیست محیطی ، بهبود روش های جمع آوری و بازیافت پسماندها ، جلوگیری از شیوع و سرایت بیماری ها و آسایش عمومی شهروندان را هم از اهداف اجرای این طرح ذكر كرد.

او افزود: اجرای این طرح همچنین در راستای اجرایی شدن قانون مدیریت پسماند و به منظور ارتقای سطح فرهنگ عمومی در برخورد با پسماندها و حفظ سرمایه های ملی و منابع طبیعی است .

وی در پایان میزان زباله های سبزوار را در حال حاضر، به طور متوسط 130 تا 140 تن در شبانه روز ذكركرد و گفت: از این مقدار 25 تا 30 درصد آن زباله خشك است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.